1 495 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
Leikkaa klinkkeri, täytyykö leikkauksessa olla viiste?
Hei!
Minun täytyy leikata 30x30 klinkkerini pienemmiksi paloiksi, jotta voin laittaa ne kaadon ympärille.
Klinkkerini on ehkä noin 8 asteen viistolla. Voin korjata sen antamalla toisen puolen klinkkeristä levätä puupalan päällä, kun leikkaan, mutta se aiheuttaa vähän ongelmia.
Onko tämä viisto välttämätön? Tuntuu siltä, että se saattaa olla tarkoitettu siihen, että laatta saadaan irrotettua valumuotista tuotannon aikana.
Minun täytyy leikata 30x30 klinkkerini pienemmiksi paloiksi, jotta voin laittaa ne kaadon ympärille.
Klinkkerini on ehkä noin 8 asteen viistolla. Voin korjata sen antamalla toisen puolen klinkkeristä levätä puupalan päällä, kun leikkaan, mutta se aiheuttaa vähän ongelmia.
Onko tämä viisto välttämätön? Tuntuu siltä, että se saattaa olla tarkoitettu siihen, että laatta saadaan irrotettua valumuotista tuotannon aikana.
Viimeksi muokattu:
Vientireunus tekee sen ei vain visuaalisesti kauniimmaksi, vaan myös mukavammaksi kävellä. Nyt kyseessä ei kyllä ollut suihku, joten pääasiassa se on varmaan ulkonäkökysymys.
Todennäköisesti voi viistää (hieman) hiomalaikalla. Lähinnä vain sen terävän reunan poistamiseksi. Se riippuu sitten siitä, onko laatta läpivärjätty vai ei. Jos se ei ole läpivärjätty, niin reuna on todennäköisesti valkoinen tai minkä värinen pohjamateriaali nyt onkaan.
Todennäköisesti voi viistää (hieman) hiomalaikalla. Lähinnä vain sen terävän reunan poistamiseksi. Se riippuu sitten siitä, onko laatta läpivärjätty vai ei. Jos se ei ole läpivärjätty, niin reuna on todennäköisesti valkoinen tai minkä värinen pohjamateriaali nyt onkaan.
Ne ovat läpivärjättyjä. Voi olla, että ilmaisuni oli hieman kömpelö. Ne ovat viistettyjä muutaman millimetrin säteellä, sitten ne eivät ole täysin kohtisuorassa reunaa vasten, vaan poikkeavat ehkä 8 astetta, ajattele pyramidin pohjaa.
Aion hioa esiin pienen viisteen, mutta juuri pyramidimuoto on se, jota mietin. Olen nyt puhelimella, mutta voin hankkia kuvan myöhemmin.
Aion hioa esiin pienen viisteen, mutta juuri pyramidimuoto on se, jota mietin. Olen nyt puhelimella, mutta voin hankkia kuvan myöhemmin.
Nyt olet ehkä jo katkaissut, mutta kun ostin eilen klinkkeriä, olin tänään ulkona ja tarkastelin reunaa. Ne eivät ole viistottuja vaan tehty ikään kuin tuplavoileiväksi, jossa alempi voileipä on pari mm leveämpi, mikä antaa saman "toiminnon". En tiedä mitä ne (reunat/viistoaminen) tekevät, mutta jos se näyttää olevan yleisesti laattojen kohdalla, niin siihen on varmasti jokin syy.
Klikkaa tästä vastataksesi