Keskellä suunnittelua ajattelin:
Miten tietää, millainen rakenne lattiassa on? Olen vain olettanut, että se on betonia, mutta onko sen päällä useita kerroksia ennen muovimaton asentamista?
Talo on vuodelta -61 ja muurattu, myös sisältä. Mutta entä lattia? Ruuvailin kynnyksen ylös puristaakseni antennikaapelin alas, kun muutimme sisään, ja löysin sen alta soraa. Mitä se tarkoittaa?

Kiitos nöyrästi vastauksesta. Haluaisin ymmärtää kaiken, joten ajattelin, että tämä on hyvä paikka kysyä. Olen myös lähettänyt kysymyksen hallitukselle, mutta en ole varma, keneen siellä tulisi ottaa yhteyttä. Asumme muuten osakehuoneistossa, joten minun on opittava tekemään itse melko paljon töitä.

On olemassa kirja nimeltä "så byggdes husen", josta voi olla apua tässä. Se on hyvä läpikäynti erilaisista rakennustekniikoista ja yksityiskohtaisista ratkaisuista viimeisten 100 vuoden aikana...

Tiedän, että 50- ja 60-luvuilla lattiat joskus laitettiin "kelluviksi" jonkin verran koksiaskean päälle... ehkä olet törmännyt tähän?

Hallituksen kautta saat todennäköisesti helposti käsiisi jonkin piirustuksen, joka voi antaa vähän selkeyttä!

ok, kiitos niin paljon!

Ei myöskään täysin epätavallista, että se on valettu pohjaan ja sitten koolataan sen päälle aluslattia ja lopuksi muovimatto. Sitten hän täyttää koolausten välit jollakin sopivalla, joka eristää hieman.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.