D
Hei,

Lattiapalkkini (2" 8") ovat painuneet, vääntyneet tai jotain. Koen, että minulla on notkoja tukipisteiden (seinämuuri ja perustusmuuri) välissä. Lattiapalkit ovat altistuneet jonkin verran kosteudelle alapuolelta (ryömintätila), mutta merkittävää lahoa ei ole. Olen tarkistanut puukolla niistä kohdista, joissa aluslattia on vaikuttanut eniten. Talon väliseinät ovat lattiavaneerin (22 mm) päällä, joten näiden poistaminen lattian suuntaamiseksi ei ole ajankohtaista.

Olen hankkinut 4000 mm vatupassin saadakseni paremman kuvan siitä, miltä notkot näyttävät tarkalleen.

Niissä kuopissa, jotka olen mitannut, syvyys on enintään 10 mm tukipisteiden kohdalla (320 cm).

Ajattelin pian asentaa laminaatin tai vinyyliklinkkerin. Mitkä notkot ovat siedettäviä? Voinko poistaa notkot kovalevyllä 3x3 mm ja kuinka se tehdään helpoiten? Lopuksi, korjattuani notkot, aion asentaa 12 mm vanerilevyn.

Otankin vastaan kaikki vinkit!
Kaavio, joka näyttää 320 cm pitkien palkkien painumat: 10 mm ensimmäisessä välissä ja 7-8 mm toisessa. Palkit tukevat perustukset ja sydänmuurit.

Viimeksi muokattu:
D
No sitten minun täytyy ehdottomasti tasoittaa lattia.

D
Voiko sellaisia laaksoja tasoittaa valuamalla?

En halua lisätä enempää kuin välttämätöntä ja joissakin kohdissa valukerros tulee olemaan vain 1 mm. Meneekö se rikki, kun talo liikkuu tai kävellään niin ohuella valulla?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.