2 271 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Lattian kuormitus
Minulla on kesämökki, jossa on vanha Contura Futura "kamiina", sen painoksi on kerrottu noin 125 kg...
Se on tullut tiensä päähän iän/tehokkuuden suhteen...
Minulla on lattiahirret, joiden koko on 34 x 120, etäisyys hirsien välillä on cc 600.
Kuinka raskaan kamiinan ja savupiipun voin asentaa? Haluaisin, että siinä olisi "massa" lämmön varastointiin...
Muita vinkkejä kuorman lisäämiseksi?
Se on tullut tiensä päähän iän/tehokkuuden suhteen...
Minulla on lattiahirret, joiden koko on 34 x 120, etäisyys hirsien välillä on cc 600.
Kuinka raskaan kamiinan ja savupiipun voin asentaa? Haluaisin, että siinä olisi "massa" lämmön varastointiin...
Muita vinkkejä kuorman lisäämiseksi?
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 940 viestiä
En ehkä vastaa kysymykseen, mutta useimmat "kevyemmät" takat ovat enimmäkseen vuolukiveä ulkonäön vuoksi ... Sinun pitäisi lisätä melko paljon kiveä, jotta sillä olisi vaikutusta, ja kun olet selvittänyt, mitä maksaa vahvistaa (mikä kuulostaa melko heikolta) lattiaa ja rakentaa oikea takka, luulen että tulet katumaan sitä...
Kuinka suuri mökki on ja kuinka usein olet siellä? Moderni kamiinasydän lämmittää nopeasti pienen mökin....
Kuinka suuri mökki on ja kuinka usein olet siellä? Moderni kamiinasydän lämmittää nopeasti pienen mökin....
Mökki on yhteensä 45 m2, huone, jossa kamiina tulee olemaan, on 17 m2. Haluan kamiinan, koska se on tunnelmallinen ja rauhoittava, kun istuu ja katsoo tuleen, ja haluan samalla, että se pitää lämmön pitkään... Ei sähköä saarella...Dan_Johansson sanoi:
Ehkä en vastaa kysymykseen, mutta useimmat "kevyet" kamiinat ovat enimmäkseen vuolukiveä ulkonäön vuoksi... Sinun pitäisi käyttää melko paljon kiveä, jotta sillä olisi merkitystä, ja kun selvität, mitä maksaa vahvistaa (mitä kuulostaa melko heikolta) lattia, ja rakentaa oikea kamiina, uskon että kadut sitä...
Kuinka suuri mökki on, ja kuinka usein olet siellä? Moderni takkakasetti lämmittää nopeasti pienen mökin...
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 940 viestiä
http://www.kaminbutiken.nu/produkter/taljstensugnar/tulikivi-akko
Hei, tuo painaa 1,6 tonnia...
En usko, että sitä laitetaan palkkilattialle....
Hei, tuo painaa 1,6 tonnia...
En usko, että sitä laitetaan palkkilattialle....
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 940 viestiä
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 940 viestiä
Pitää lämpö pitkään = paljon kiveä = raskas...
Ei ole mahdollista saada kevyttä, joka pitää lämpöä, niin yksinkertaista se on..
Ei ole mahdollista saada kevyttä, joka pitää lämpöä, niin yksinkertaista se on..
Klikkaa tästä vastataksesi