Hei! Asennat jalkalistoja ja huomasin, että seinä on 5,10 m pitkä. Pisimmät jalkalistat, jotka löysin, olivat 4,8 m. Miten voi saada sen näyttämään siistiltä ilman, että tarvitsee aloittaa seuraavaa viereen? Vai onko se ainoa tapa? Eli, että ottaisi toisen listan, leikkaisi sen jäljellä olevan osuuden ja laittaisi ne tiiviisti yhteen? Vai onko muita tapoja, joilla voisi tehdä sen?

Tee listat kohtaamaan niin se tulee nätimmäksi.

Yleensä listat sahataan jiiriin liitoskohdassa. Mielellään liitos tehdään siellä, missä se näkyy eniten. Ei kuitenkaan 30 cm kohdalla kuten sinun tapauksessasi. Jos se on näkyvissä, yritetään liitos tehdä keskelle.

Minulla on vanhempia elementtejä, joita käytän jatkamaan tarvittaessa, silloin ne eivät näy. Muuten valitsisin jatkaa ikkunan luona tai jonkin huonekalun takana. Jiirisaha, vähän lateksisaumaa ja parin viikon kuluttua se on unohdettu.

Skippaa latex ja käytä liimaa sen sijaan

Gersåga ei tehdä sen vuoksi, että se näyttäisi siistiltä, vaan jotta saataisiin suurempi pinta-ala liimattavaksi, jotta se pysyy paremmin yhdessä.
Joten vastaus on Gersåga ja liimaa sen jälkeen paikkamaalaa sauma, jos ne ovat valmiiksi maalattuja listoja.

• Tykkään
Johan41
  • Laddar…
Ehkä olin hieman epäselvä kuvauksessani. Se on siis suora seinä, jonka pituus on 5,10 m ja lista on 4,8. En ymmärrä, miksi minun pitäisi jiirisahata lista, kun sen pitäisi istua suoraa vasten? Olinko missannut jotain...

Paras vastaus

J Johan41 sanoi:
Saatoin olla hieman epäselvä kuvauksessani. Kyseessä on siis suora seinä, joka on 5,10 m ja lista on 4,8. En ymmärrä, miksi minun pitäisi katkaista listaa kulmassa, kun ne pitäisi laittaa suoraan linjaan? Vai jäikö minulta jotain huomaamatta..
Ymmärsin.. Sinun ei tarvitse katkaista kulmassa nurkkaa varten vaan sinun täytyy jatkaa listaa. Tämä tehdään parhaiten katkaisemalla/listaa vinosti ja sitten liimaamalla sauma.

• Tykkään
Hasse C ja 2 muuta
  • Laddar…
Kiitos kaikille! Nyt ymmärrän, miten saan sen näyttämään kunnolliselta.

J Johan41 sanoi:
Kiitos kaikki! Nyt ymmärrän kuinka saan tämän näyttämään kunnolliselta
Toivottavasti ymmärsit, että sinun pitää katkoa vinonleikkausta pitkin, eikä pituussuunnassa.

• Tykkään
Johan41
  • Laddar…
B Beemaster sanoi:
Toivon, että ymmärsit, että sinun pitää jiirata levyn päältä, eikä pituussuunnassa.
En voi muistaa yhtäkään kertaa, kun olen jiirannut pituussuunnassa...

tavallisessa standardilattialistassa viistetään vain ulospäin menevät kulmat

Ja merimetsoja.

• Tykkään
es.suhaggyB
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.