3 617 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Lattialämmitys ulkotilaan
Hei.
Olemme juuri rakentaneet noin 21m2:n kokoisen kuistin. Jäljellä oleva työ on lattian laattojen asettaminen.
Olemme valaneet laatan, jonka päälle kuisti on rakennettu. Päätimme olla asentamatta lattialämmitystä laattaan, koska emme kokeneet sitä tarpeelliseksi.
Kuitenkin nyt toiveet ovat muuttuneet, joten tarvitsemme apua vaihtoehtojen selvittämisessä.
Laatan ja ovien kiskojen yläreunan väli on noin 17-18 mm.
Onko mahdollista asentaa sähköinen lattialämmitys ja sitten laatat ilman, että ylitetään tätä reunaa?
Vai pitäisikö toive hylätä uudelleen?
Ystävällisin terveisin,
Linus
Olemme juuri rakentaneet noin 21m2:n kokoisen kuistin. Jäljellä oleva työ on lattian laattojen asettaminen.
Olemme valaneet laatan, jonka päälle kuisti on rakennettu. Päätimme olla asentamatta lattialämmitystä laattaan, koska emme kokeneet sitä tarpeelliseksi.
Kuitenkin nyt toiveet ovat muuttuneet, joten tarvitsemme apua vaihtoehtojen selvittämisessä.
Laatan ja ovien kiskojen yläreunan väli on noin 17-18 mm.
Onko mahdollista asentaa sähköinen lattialämmitys ja sitten laatat ilman, että ylitetään tätä reunaa?
Vai pitäisikö toive hylätä uudelleen?
Ystävällisin terveisin,
Linus
Jos asennatte T2 Quicknetin, joka rakentaa 3mm, voi laatoituksen tehdä suoraan sen päälle, sitä ei siis tarvitse tasoittaa. Silloin selviäisitte rakennuskorkeudesta reilulla marginaalilla. Kustannusmielessä säästätte myös tasoitustyön. Kuitenkin laatoitustyö saattaa olla hankalampi, mutta lämmityskaapeli on hyväksytty siihen.
Se voi onnistua, mutta se ei ole valmistajan ohjeiden mukaista tasoittaa niin ohuelti. Alla on myös lämmityskaapeli ja verkko, joten tasoite ei tartu koko pinnalle. Riskinä on, että se ei tartu kunnolla ja ajan mittaan halkeilee. Te, jotka väitätte toisin, onko teillä kokemusta vai menettekö tunteella?
Ruudukko, siinä on reikiä ja mahdollinen tasoite/valumassa kiinnittyy verkon reikiin, suhteessa cm2:een se kiinnittyy hyvin, en näe siinä ongelmaa. Valmistajan tiedot minimisyvyydestä ovat siksi, että lämpö leviää ja lattia ei muutu raitalämmöksi, jos V-kaapeli on matalalla.
Klikkaa tästä vastataksesi

