Hei.

Olemme juuri rakentaneet noin 21m2:n kokoisen kuistin. Jäljellä oleva työ on lattian laattojen asettaminen.
Olemme valaneet laatan, jonka päälle kuisti on rakennettu. Päätimme olla asentamatta lattialämmitystä laattaan, koska emme kokeneet sitä tarpeelliseksi.

Kuitenkin nyt toiveet ovat muuttuneet, joten tarvitsemme apua vaihtoehtojen selvittämisessä.
Laatan ja ovien kiskojen yläreunan väli on noin 17-18 mm.

Onko mahdollista asentaa sähköinen lattialämmitys ja sitten laatat ilman, että ylitetään tätä reunaa?
Vai pitäisikö toive hylätä uudelleen?

Ystävällisin terveisin,
Linus
 
  • Mittanauha näyttää etäisyyden lasin alareunasta lattiaan, noin 17 cm.
Suositeltu korkeus tasoitteelle, kun käytetään sähköistä lattialämmitystä, on 15 mm.
Sen jälkeen tulee laasti ja klinkkeri.
Joten ei, se ei toimi.
 
Jos asennatte T2 Quicknetin, joka rakentaa 3mm, voi laatoituksen tehdä suoraan sen päälle, sitä ei siis tarvitse tasoittaa. Silloin selviäisitte rakennuskorkeudesta reilulla marginaalilla. Kustannusmielessä säästätte myös tasoitustyön. Kuitenkin laatoitustyö saattaa olla hankalampi, mutta lämmityskaapeli on hyväksytty siihen.
 
Aseta V-kaapeli ja tasoita tasaisesti tai levitä ja vedä se niin, että se on samassa tasossa V-kaapelin kanssa, se ei rakenna enempää kuin kaapeli, mutta laattojen asettaminen on paljon helpompaa, kun alusta on tasainen.
 
Ongelma on, että 3 mm tasoite on liian ohut.
 
J Johan456 sanoi:
Ongelma on, että 3 mm tasoite on liian ohut.
Miksi?
 
Se on valettu laatta maassa, ei kai siitä voi olla mitään ongelmia ohuen tasoitekerroksen kanssa? Ei ole niin, että sen pitäisi olla itseään kantava.
 
Se voi onnistua, mutta se ei ole valmistajan ohjeiden mukaista tasoittaa niin ohuelti. Alla on myös lämmityskaapeli ja verkko, joten tasoite ei tartu koko pinnalle. Riskinä on, että se ei tartu kunnolla ja ajan mittaan halkeilee. Te, jotka väitätte toisin, onko teillä kokemusta vai menettekö tunteella?
 
Ruudukko, siinä on reikiä ja mahdollinen tasoite/valumassa kiinnittyy verkon reikiin, suhteessa cm2:een se kiinnittyy hyvin, en näe siinä ongelmaa. Valmistajan tiedot minimisyvyydestä ovat siksi, että lämpö leviää ja lattia ei muutu raitalämmöksi, jos V-kaapeli on matalalla.
 
J Johan456 sanoi:
Se voi onnistua, mutta ohjeiden mukaan pinnoitteen ei tulisi olla niin ohut.
Riippuuhan se valmistajasta? Eihän voit viitata johonkin tiettyyn ohjeeseen ja väittää, että ne ovat yleispäteviä? Mutta totta kai stt TS voi etsiä, kunnes löytää tuotteen, joka toimii.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.