Ei, totta kai, olet laittanut lastulevyn väärään paikkaan. Sen pitäisi olla palkkien päällä, ei putkien päällä.

Olin samaa mieltä, mutta konstruktionsprincip löysin Uponorin verkkosivustolta, ja Uponor laski silmukat jne. sen periaatteen perusteella.
Aion rakentaa uudelleen nyt, ja ajattelen käyttää sporade spånskivor.

Laitoin harvarimat spångolvetin päälle ja lattia-kipsilevyn sen päälle. Ojoi siitä tuli melko jäykkä lattiarakennelma ��

H
Jos on vesikiertoinen lämmitys, täytyy olla muovikalvo/kosteussuoja putkien ja lattian välissä, muuten on riski, että lattia imee itseensä vettä/kosteutta.

Huomaan, että olin hieman epäselvä... Olen siis laittanut 22mm lattialastulevyn palkeille, sen jälkeen sahasin kaistaleita 19mm lastulevystä, jotka ruuviliimasin ja asetin harvaan paneelikuvioon. Sitten levyt, letku lattiakipsi, joka ruuviliimattiin, sitten höyrynsulku ja parketti.

HEM2121 sanoi:
Jos se on vesikiertoinen lämmitys, täytyy olla muovikalvo/kosteussulku putkien ja lattian välillä, muuten on riski, että lattia imee vettä/kosteutta.
Ei lattia ime kosteutta, muovia käytetään jotta lattian ylä- ja alapuoli olisivat mahdollisimman samanlaisessa ympäristössä, ja näin pienennettäisiin riskiä lattian vääntymiselle. Kyse on siis siitä, että kosteuden pitäisi olla TASAISESTI kaikkialla, ei vähemmän kosteaa...

H
MathiasS sanoi:
Ei, lattia ei vedä kosteutta, muovia käytetään, jotta lattian päällinen ja alapuoli olisivat mahdollisimman samanlaisessa ympäristössä ja näin vähennettäisiin riskiä lattian vääntymiseen. Kyse on siis siitä, että lattian pitäisi olla YHTÄ kostea kaikkialla, ei vähemmän kostea...
Sitten sinun pitäisi varmaan soittaa Uponorille ja kysyä :)

Ei Uponoria pidä kysyä, vaan lattianvalmistajaa.

H
MathiasS sanoi:
Det är inte Uponor man ska fråga, det är golvtillverkaren.
Då kan du ringa dit också:) Vi fick den förklaringen av både golvtillverkarna och av Uponor.
Det blir kondens och den kondens påverkar parkettgolvet. Vi använde en foam som var plastad på ena sidan. Smidigt då man allt i ett.

Viimeksi muokattu:
Olen puhunut molempien kanssa ja saanut toisia järkevämpiä vastauksia. JOS kondenssia todellakin muodostuisi, kuten sanot, olisi katastrofi laittaa muovi. Minne luulet veden menevän silloin? Kieroja lattioita on viimeinen asia, josta tarvitsee huolehtia siinä tilanteessa.

H
MathiasS sanoi:
Olen puhunut molempien kanssa ja saanut muita järkevämpiä vastauksia. JOS se todella olisi niin, että kondenssia muodostuu kuten sanot, olisi katastrofi asentaa muovia. Minne luulet veden menevän silloin? Kieroja lattioita on viimeinen asia mistä tarvitsee huolehtia siinä tilanteessa.
Joo, nyt emme puhu vuodoista :)
Kyse on lämmön jakautumisesta levyissä.

Vuoto ja levyt? En ymmärrä, mitä tekemistä sillä on muovikalvon kanssa, miksi puhut siitä? Tai parempi, älä vastaa, jätetään asia sikseen....

H
MathiasS sanoi:
Vuoto ja levyt? En ymmärrä, mitä tekemistä sillä on muovikalvon kanssa, miksi puhut siitä? Tai parempi, älä vastaa, annetaan asian olla....
Kirjoitit:
Olen keskustellut molempien kanssa ja saanut muita järkevämpiä vastauksia. JOS se todella olisi niin, että muodostuu kondenssia kuten sanot, olisi katastrofi asentaa muovia. Minne luulet veden menevän silloin? Kieroutuneet lattiat ovat viimeinen asia, joista tarvitsee huolehtia siinä tilanteessa.

P Mattiaz sanoi:
Huomasin, että olin vähän epäselvä... Olen siis laskenut 22mm golvspån palkkien päälle, sitten sahasin 19mm lastulevystä nauhoja, jotka ruuvisin ja liimasin harvalaudoitukseksi. Sitten levyt, letku golvgips, joka ruuvisin ja liimasin, sitten höyrysulku ja parketti.
Hei!
Siitä on jo vähän aikaa, kun kirjoitit tämän, mutta koska ajattelin tehdä täysin saman, niin haluaisin tietää, miten se on toiminut sinulle?
Muistatko, minkä paksuista letkua käytit?

Se on toiminut hyvin ja koen, että meidän välipohja on hiljaisempi ja jäykempi kuin muiden talojen, joissa olemme tekemisissä ihmisten kanssa.
16mm letku on käytössäni.

• Tykkään
robertua
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.