Hei,

haluaisin rakentaa lattian ullakolle kevyttä säilytystä varten (joulukoristeet, pulkka jne.) ja mietin, olisiko seuraava ratkaisu mahdollinen.

Tällä hetkellä ullakolla on kulkusilta ja noin 40 cm eristettä. Eristys koostuu kolmesta kerroksesta levyjä, jotka on asennettu päällekkäin. Kattotuolit ovat 120 cm välein ja ne peittyvät osittain eristeellä.

Koska en halua rakentaa kattotuolien alle, mietin, voisiko toimia, jos asettaisin 45x70 tukipuun ristikkäin kattotuolin päälle (kiinnitettynä neljälle kohdalle ja lepää kulkusillalla) ja sen jälkeen laittaisin raakapontin näiden päälle. Onko tämä rakenteellisesti mahdollista?

Eli suunnilleen kuten alla oleva luonnos, joka näyttää puolen sivun (tukipuu sinisellä, raakapontti vihreällä). Huomaa, että kyseessä on vanha kuva, jossa eristys oli poistettu, jotta koko kattotuoli näkyisi.

aXbOm12.jpg

ws5bi6l.jpg

Dj1raQC.jpg

Asetin 45x70 pystyasentoon.

Asensin ulkopaneelia, kun minulla oli kotona 1 m pätkiä.

T Titagurgi sanoi:
Asetin 45x70 pystyasentoon.

Asensin ulkoverhouksen, koska minulla oli kotona 1 m pätkiä.
Miten tarkoitat, laitoitko 45x70 kattotuolin alapuolen palkkiin?

Haluaisin mieluiten välttää rakentamista alapuolelta mahdollisen kylmäsillan takia nimittäin.

P Pinkmargera sanoi:
Miten tarkoitat, laitoitko 45x70 sääntöön kattotuolin pohjaan?

Haluaisin mieluummin välttää alapuolelta rakentamista mahdollisen kylmäsillan vuoksi nimittäin.
Kattotuolilla, poikittain.

T Titagurgi sanoi:
Kattotuolin yli, poikittain.
T Titagurgi sanoi:
Kattotuolin yli, poikittain.
Ok, minulla on kaksi kerrosta eristystä alaosan päällä, enkä voi laittaa sitä niin. Siksi mietin, voiko sen kiinnittää vinotukiin, vai pitääkö sen kantaa alarungosta.

Rakennat vaan, se tulee toimimaan hyvin. Useat talot minun alueellani ovat tehneet niin, meillä on tyyppi samat takapalkit ja 20 cm ruiskueristystä olkavarren päällä.

Isakare Isakare sanoi:
Rakentakaa vain, se toimii hienosti. Useat talot alueellani ovat tehneet niin, meillä on samanlaiset kattotuolit ja 20 cm puhalluseristettä kyynärvarren yläpuolella.
Ok, se kuulostaa hyvältä! Kuinka monta ruuvia tulisi kiinnittää diagonaaliin - riittääkö kaksi kumpaankin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.