2 951 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Lattia rakenteet huvimajan alla
Suunnittelen rakentaa huvimajaa, jossa lattiareglarit ovat vain 45x70. Se on tarkoitus sijoittaa maahan, esimerkiksi betonilohkojen tai sementtilaattojen päälle. Haluan nostaa huvimajan niin, että lattia on samalla tasolla terassilattiani kanssa, mikä tarkoittaa, että aion asettaa sen pilareiden päälle. Yksi pilari jokaiseen kulmaan, ja lattian tulisi olla noin 400 mm maanpinnan yläpuolella. Pilareille asetan karkeampiulkosen kehikon, mutta kysymykseni on: kuinka karkeita lattiareglareita minun pitäisi käyttää, jotta se ei notkuisi keskellä huvimajaa? Huvimaja on 8-kulmainen, ja sen ulkomitta on noin 3300 mm.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Muutamia tietoja puuttuu, jotta voisit saada hyvän vastauksen. Tulkitsemme ratkaisuasi siten, että 45x70 rangat lepäävät paksummilla rangoilla, jotka puolestaan ovat jonkinlaisten lohkojen päällä. Mikä on suurin pituus kummallekin rangalle ja millä etäisyydellä toisistaan niiden pitäisi olla? Paras olisi pieni yksinkertainen luonnos.
Luulin, että olin melko selkeä kuvauksessani...J justusandersson sanoi:Puuttuu vähän tietoja, jotta voisit saada hyvän vastauksen. Tulkitsen ratkaisusi niin, että 45x70 rimoja pitäisi lepata karkeampien rimojen päällä, jotka puolestaan ovat jonkinlaisilla lohkoilla. Mikä on kunkin rimaan suurin pituus ja millä etäisyydellä toisistaan niiden tulisi olla? Paras olisi yksinkertainen pieni luonnos.
Olet tulkinnut minut oikein. Ajattelin sijoittaa paksummat rimat maahan kaivettuihin pilareihin. Suurin pituus on noin 3300 mm ja suurin etäisyys noin 1300 mm. Liitän piirustuksen lattiakehyksistä, jotka ovat osana rakennussarjaa. Paksummat rimat pitäisi sijaita ohuempien rimojen poikittain.

Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Karkeat palkit, jotka asennetaan 45x70 liitolautojen poikki rakennussarjassa, eivät saa olla harvemmassa kuin 1,1 metriä. Siinä tapauksessa niiden palkkien tulee olla kooltaan 45x220 ja lujuusluokkaa C 24. Tämä on vähimmäisvaatimus. Itse asentaisin ne tiheämmin, jotta tuntuisi jäykemmältä.
Kuten näet luonnoksesta, jokainen seinäosa on noin 1300 mm. Ajattelin laittaa tolpan jokaiseen kulmaan ja jäykän tukipalkin tolppien välille keskelle. Tällöin etäisyys tukipalkkien välillä keskellä olisi tämä. Onko sinulla joku muu idea miten minun pitäisi tehdä tämä?J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
1300 mm on liian suuri mitta lattiasi 45x70 palkeille. Jos haluat välttämättä pylväät vain kulmiin, sinun täytyy laittaa myös keskelle palkki (45x220), jonka jotenkin ripustat viereisiin palkkeihin kortlingien avulla.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se oli samanlainen ratkaisu kuin edellisessä viestissäni mainittu punaisella merkattu ratkaisu. Tosin palkkien kuorma vähenee hieman useammalla palkilla, mutta 45x170 on riittämätön. 45x195 on rajalla. Hyväksyttävän taipuman saavuttamiseksi tarvitaan 45x220.
Klikkaa tästä vastataksesi