Vi har en ikeasäng som ser ut enligt nedan.
Nu har frugan fått för sig att det skall bli en koja/lekstuga ovanpå den.
Jag funderar på att byta ut reglarna på långsidorna till 120mm och sen lägga en skiva ovanpå.
Skivan blir 90x200cm.
Klarar en plywoodskiva det med 5 ungar hoppandes på den eller hur gör jag?
images

Olisin halunnut kiinnittää säännön seinään kantopuiksi ja sitten rakentaa rungon säleistä, jotka lepäävät tämän säännön ja sängyn "jalkojen" päällä, sitten levy päälle. Sääntöjen piilottamiseksi voi pohjassa olla vain maalattu 3 mm lastulevy.

En olisi tuntenut oloani turvalliseksi pelkän yksinkertaisen levyn päällä, mutta olen myös pessimisti ;)

kinglolle sanoi:
Olisin varmaan halunnut seinään yhden koolauksen kantavaksi tukipalkiksi ja sitten rakentanut runkokehyksen kipsilevyistä, jotka lepäävät tämän koolauksen ja sängyn "jalkojen" päällä, sitten levy päälle, ja piilottaaksesi koolaukset, voi alakerrassa olla vain maalattu 3 mm kovalevy.

En olisi tuntenut oloani turvalliseksi vain yksinkertaisen levyn päällä, mutta olen myös pessimisti ;)
Haluaisin mieluiten välttää sen. Se vie tilaa makuupaikalta.
Luulen, että pitäisi olla jokin levy, joka voi kiinnittää ylhäältä, joka pitää.
Ensimmäinen ajatukseni oli noin 22 mm vanerilevy, mutta en tiedä mistä sain sen tai onko se riittävä?
Tietoni materiaaleista ja niiden lujuudesta ovat aivan liian huonot.
Muuten olen aiemmin käyttänyt materiaalia, jota kutsutaan sandwich (josta olen rakentanut akvaariopenkkejä ja joka muistuttaa vaneria). Sen pitäisi toimia, jos voin saada sitä. En kuitenkaan tiedä mitä se maksaa.
Mutta ehkä se loppuu kuitenkin ylimääräiseen koolaukseen:confused:

Olin uskaltanut ilman lisäsääntöä, jos vaneri on 22mm. Olettaen, että pitkät säännöt silloin vaihdetaan johonkin vahvempaan ja ruuvaat tiukasti. Tämä ilman laskemista.

S
Kyllä, olisin todennäköisesti uskaltanut käyttää myös 22 mm plyfaa, tietysti ilman saumoja. Mutta varmistanut, että kiinnikkeet ovat tarpeeksi vahvat ja kiinnitetty seinään.

Kuulostaa siltä, että se voisi silti toimia kuten haluan. Kuinka tiukasti minun pitää ruuvata vaneria?

Miltä pystyssä olevat reglar näyttävät?

Viiden lapsen kanssa voi kaikki romahtaa muilla tavoilla kuin että plywoodlevy rikkoutuu.

charta77 sanoi:
Mitä pystylistat näyttävät?

Viiden kakaran kanssa kaikki voi romahtaa muilla tavoin kuin että plywood-levy menee rikki.
Se on täysin totta ja sen voi ratkaista hieman eri tavoin.
Kiinnitys seinään, tukevammat tolpat/pilarit tai useampia niistä olen ajatellut tässä (jos se sitten tarvitaan).
Luulen kuitenkin, että osaan laskea tämän, mutta en ole vielä tehnyt sitä.
Lattia on se, joka erityisesti mietityttää ja josta tunnen, että taitoni eivät riitä.

Vastaus kysymykseesi on, että kaikki reglar ovat 45x45 alkuperäisessä muodossaan.

30 cm ruuvien välillä pitäisi riittää

En ollut huolissani pilarien mitasta, mutta siitä, miten se on koottu. Periaatteessa voisit asettaa auton sen rakenteen päälle, kunhan kuormitus jokaisessa säännössä tulee suoraan ylhäältä. Ongelma syntyy, kun osat alkavat liikkua ja kuormitukset muuttuvat vinoiksi, jolloin se romahtaa. Joten aseta joukko ylimääräisiä kulmarautoja ja kiinnitä mahdollisuuksien mukaan seinään.

AskeHolst sanoi:
En olisi huolissani pilarien mitoituksesta, sen sijaan siitä, miten se on koottu. Voisit periaatteessa asettaa auton sen rakenteen päälle, kunhan kuorma tulee suoraan ylöspäin jokaiselle säännölle. Ongelma ilmenee, kun osat alkavat liikkua ja kuormat muuttuvat vinoiksi, jolloin se romahtaa. Joten aseta joukko ylimääräisiä kulmaraudoituksia ja kiinnitä mahdollisuuksien mukaan seinään.
Lapset saavat istua paikallaan?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.