Hei

Olen parhaillaan kunnostamassa vanhaa mökkiä, tarkoituksena on, että se on lämmin ympäri vuoden. Se, mitä lähinnä mietin, on, kuinka minun pitäisi tehdä lattian kanssa. Revin olemassa olevan lattian irti ja se koostui silloin peruslattiasta, tuulensuojapaperista, kutterinlastusta ja sitten jonkinlaisesta parketista päällä. Koska tuulensuojapaperi on tehnyt tehtävänsä ja on kulunut monissa paikoissa, ajattelin vaihtaa sen. Pitäisikö minun jatkaa kutterinlastulla vai vaihtaa se mineraalivillaan? Pitäisikö minun lisätä ikääntymistä kestävä muovi vai voiko se johtaa ongelmiin tulevaisuudessa?

Olisin erittäin kiitollinen mielipiteistä ja vastauksista :)

Tervetuloa!

Remontoin itse vanhaa kesämökkiä ja kaikki eristys tulee olemaan selluloosaa. Ei lainkaan muovia, vaan "vain" tuulensuojakangasta. Käsittääkseni muovi on oikeastaan vain järkevä, jos KOKO talo on peitetty muovilla, eli täysin tiivis. Joten vain muovia lattiassa kuulostaa järjettömältä. Selluloosa käsittelee kosteutta paremmin (tosin ehkä pienempi ongelma, jos aiot pitää mökin lämpimänä ympäri vuoden) ja sillä on parempi eristyskyky kuin mineraalivillalla, joten olemassa olevassa talossa, jossa on määrätty tila eristykseen, valitsisin selluloosan useista syistä. Kalliimpaa, mutta parempaa.

Terveisin,
ToRy

Okei, täytyy lukea lisää muovista sitten. Selluloosa kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta ei varmaan tule kyseeseen tähän remonttiin, jää hieman budjetin ulkopuolelle sellainen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.