3 529 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Lastulevyt ja ympäristölinkit
Toisin kuin uusi muovi, joka haisee kuolemalta, olemme nyt saaneet kotiin Petsattuja Lastulevyjä, jotka tuoksuvat hyvältä. Mutta miten on lastulevyjen laita nykyään, ovatko ne aina täysin vaarattomia Formaldehydiongelmien jälkeen jne?
Eikö ole mitään linkkiä, josta voisi tarkistaa näiden tuotteiden vaaratilanteen ym?
Eikö ole mitään linkkiä, josta voisi tarkistaa näiden tuotteiden vaaratilanteen ym?
Kun luen viestejäsi Annaman täällä foorumilla, mietin, kuinka pelokas/varovainen voi olla erilaisia asioita kohtaan. Jos se ei ole kyllästetty puu tai muuntajat, niin sitten lastulevyt.
Uskallatko ajaa autoa? Riski, että loukkaannut liikenteessä, on takuulla tuhansia kertoja suurempi kuin että sinä tai perheesi loukkaannut jostakin foorumilla esittämäsi asiasta. Ihmiset eivät ole koskaan eläneet pidempään kuin nykyään, ja kuoleminen odottaa meitä kaikkia, joten miksi huolehdit niin paljon kaikesta, mitä olet ostanut ja jonka vaarallisuuden selvität jälkikäteen? Voin sanoa, että jos minulla olisi niin paljon hermostuneisuutta kuin sinulla, olisin tarkistanut kaiken perusteellisesti ennen jokaista ostoa sen sijaan, että jälkikäteen toteamalla, että se oli vähemmän hyvä ostos...
Ota nyt tämä kritiikki oikein, onneksi sana on vapaa.
Uskallatko ajaa autoa? Riski, että loukkaannut liikenteessä, on takuulla tuhansia kertoja suurempi kuin että sinä tai perheesi loukkaannut jostakin foorumilla esittämäsi asiasta. Ihmiset eivät ole koskaan eläneet pidempään kuin nykyään, ja kuoleminen odottaa meitä kaikkia, joten miksi huolehdit niin paljon kaikesta, mitä olet ostanut ja jonka vaarallisuuden selvität jälkikäteen? Voin sanoa, että jos minulla olisi niin paljon hermostuneisuutta kuin sinulla, olisin tarkistanut kaiken perusteellisesti ennen jokaista ostoa sen sijaan, että jälkikäteen toteamalla, että se oli vähemmän hyvä ostos...
Ota nyt tämä kritiikki oikein, onneksi sana on vapaa.
Ruotsissa on kaksi lastulevyvalmistajaa, Hultsfredissa ja Östersundissa. 1990-luvun alusta lähtien on asetettu tiukat vaatimukset formaldehydimäärälle, joka saa vuotaa lastulevyistä esimerkiksi huonekaluissa. Raja-arvo on 0,12 milligrammaa formaldehydiä kuutiometrissä ilmaa.
- Valmistajilla ei ole minkäänlaisia ongelmia pitää pitoisuuksia alle raja-arvon ja tämä koskee myös tuontilastulevyjä, sanoo Ulf Rick TT:lle. En näe formaldehydiä lastulevyissä ongelmana tänä päivänä.
[linkki]
Olen kypsässä iässä, minulla on nuori vaimo ja pieni lapsi, jonka haluan nähdä aikuisena ja ehkä lapsenlapsia, olen omistanut paljon autoja ja käynyt kaikissa Länsi-EU-maissa sekä osassa Itä-Eurooppaa autolla, nykyään minulla on kaksi autoa ja kävelen mieluummin. Vuosien varrella olen melko hyvin perehtynyt ympäristöön ja terveyteen liittyviin asioihin. Perheen kanssa meillä on äkkiä kiire uuden terassin ja kaappien jne. kanssa, koska olemme etsineet lapsiystävällisempää taloa, mutta pysymme paikallamme. Tilamme aina luonnonmateriaaleja, se tarkoittaa joskus nopeaa tarkistamista ja mahdollisia korjauksia. Kemi.se on hyvä lähde ja kertoo, että ruotsalaiset lastulevyt ovat parhaita, Ikeassa ne ovat Slovakiasta, ja luonnonmateriaali tulee Puolasta. Vaimo valittaa suuresta muuntajasta ja ajamme autolla keskimäärin kerran viikossa.
Klikkaa tästä vastataksesi