28 109 lukukertaa ·
20 vastausta
28k lukukertaa
20 vastausta
Lastulevy vai vaneri kipsilevyn taakse???
Sivu 1 / 2
Hei, olen parhaillaan suoristamassa talon sisäseiniä ja haluan jotain hyvää mihin kiinnittää kipsilevyn takana...
Mikä on edullisinta + parasta laittaa kipsilevyn taakse??? 10mm lastulevy?, 12mm vaneri?
vai onko jotain muuta hyvää ja edullista???
Mikä on yleisintä?
Kiitollinen vastauksista
Mikä on edullisinta + parasta laittaa kipsilevyn taakse??? 10mm lastulevy?, 12mm vaneri?
vai onko jotain muuta hyvää ja edullista???
Mikä on yleisintä?
Kiitollinen vastauksista
Vakio vastaukseni: Osta plyfa, jos sinulla on varaa. Osta OSB, jos haluat säästää pari euroa per levy. Älä vaivaudu lastulevyyn. Se on huonoin vaihtoehto - murenee vain, kun todella tarvitset sitä.
Kysymyksesi on varmasti: "Mikä on OSB?" No, se on suurikuituinen puulevy, joka valmistetaan korkeassa paineessa. Orient Strand Board käsittääkseni tarkoittaa sitä. Mitä levyä tahansa valitset, jätä niiden väliin millimetrin rako. Ne VOIVAT turvota ja aiheuttaa ongelmia muuten.
On lukemattomia keskustelupalstojen käyttäjiä, jotka ovat asentaneet levyt tiiviisti ja eeeei koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Olen yksi heistä, mutta tee oikein alusta alkaen, niin et ainakaan altistu halkeamariskille.
Kysymyksesi on varmasti: "Mikä on OSB?" No, se on suurikuituinen puulevy, joka valmistetaan korkeassa paineessa. Orient Strand Board käsittääkseni tarkoittaa sitä. Mitä levyä tahansa valitset, jätä niiden väliin millimetrin rako. Ne VOIVAT turvota ja aiheuttaa ongelmia muuten.
On lukemattomia keskustelupalstojen käyttäjiä, jotka ovat asentaneet levyt tiiviisti ja eeeei koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Olen yksi heistä, mutta tee oikein alusta alkaen, niin et ainakaan altistu halkeamariskille.
ok kiitos nopeista vastauksista... Luulen, että ostan muutaman 12mm vanerilevyn byggmaxista.. eihän ne siellä niin kalliita ole... Ja kuten sanotaan, on ärsyttävää, jos pitää ruuvata jotain ja lastulevy vain murenee....
Kiitos ..
Kiitos ..
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 196 viestiä
Jos käytät korkealaatuisia lastulevyjä, kuten Byggelit, NE TULEE liimata sekä puurunkoon että päätysaumoihin. Levyjen TULEE asentua tiiviisti toisiaan vasten, paitsi sisänurkissa, joissa jätetään muutama millimetri. Jos levyt ovat liimattu, niillä ei ole "minnekään mennä".
OSB:n mitat ovat 1197 mm c/c 600-rangoille. Se selittää hyvin selvästi, että rakoa tulee jättää JOKAISA saumaan.
OSB:n mitat ovat 1197 mm c/c 600-rangoille. Se selittää hyvin selvästi, että rakoa tulee jättää JOKAISA saumaan.
Butcher: Se tulee olemaan jäykkä ratkaisuista riippumatta (lastulevy, vaneri, kipsi) jos sinulla on cc300 mm.
Jos taas haluat todella suorat seinät, käytä metallirankoja puun sijaan.
Jos taas haluat todella suorat seinät, käytä metallirankoja puun sijaan.
Paljon kevyempi? Prosentuaalisesti vai grammoina?Tommy_S sanoi:
En osaa sanoa, mutta kun itse kannan OSB:ta, niin kyllä siinä hieman puuskutetaan ja ähkitään, mutta plyfa ei aiheuta samaa vaivaa.