Minulla on rikkoutunut ~3x7tuuman palkki välipohjassani. Koska 3tuumaa ei ole saatavilla, ajattelin jatkaa, kun minulla on sama mitta mutta lyhyemmässä pituudessa. Liittäminen näytti olevan se, mitä tarvitaan, ja kurkistin
Träguidenin hienoa esimerkkiä. Mutta mitä nauloja (tai ruuveja) minun pitäisi käyttää? Ankkurinauloja suositellaan naulalevyihin, mutta niitä näyttää olevan vain pienissä/korteissa mitoissa. Tavallisia "rautalankanauloja" on saatavana +150mm pituisina, riittävätkö ne? Sellainen laatikko maksaa ~300:- ja tarvitsen ~16kpl (naulataanhan vain yhdeltä puolelta?) Joten minusta tuli vähän nuuka ja mietin, voiko ostaa yksittäin ruuveja (esim. Bauhausista) sen sijaan, mutta mitä pitäisi valita silloin? Lisäksi suositellaan myös liimaamista. PU-liima maksaa ~250:- koko pullolta, PL-400 on halvempaa. Nyt alkaa olla enemmän rahaa kuin ostaa yksi (tai kaksinkertainen) täysin uusi 45*170mm (~120:-/kpl) vaihtoehtoinen liimapuupalkki. Päätös liittää oli alun perin, jotta ei tarvitsisi ostaa uutta, kun minulla on kuitenkin puumateriaalia, mikä saattoi olla väärin ajateltu. Kuinka minun pitäisi tehdä, en halua heikentää rakennetta, päinvastoin. Käyttää kaksinkertaista naulausta/liimattua 45*170? Sellaista naulaa minulla on ja sellaista käytetään, mitä 150mm ei ole.