Hei, olen suunnitellut talon rakentamista, ja olen hahmotellut korotetun seinärakenteen, joka sopii meille sallittuun rakennuskorkeuteen.

Se tarkoittaisi, että sisäpuolella olisi 114 cm kohtaan, jossa seinä leikkaa 38 asteen katon.

Miten voisin yksinkertaisella tavalla alentaa tämän 70 cm:iin ja sitten säännöllisesti nähdä, kuinka paljon huonepinta-alaa katoaa alennetun seinän vuoksi?

Onko olemassa hyvää visuaalista tapaa tehdä se?
 
N Nygge72 sanoi:
Hei, olen suunnitellut talon rakentamista, ja olen niin luonnostellut korotettuja seiniä, jotka menevät rakentamiskorkeuden rajoissa.

Tämä tarkoittaisi, että minulla on sisäpuolella 114 cm sinne, missä seinä leikkaa 38 asteen katon.

Kuinka voisin yksinkertaisella tavalla laskea tämän 70 cm:iin ja sitten säännöllisin väliajoin katsoa, kuinka paljon huonepinta-alaa häviää madalletussa seinässä?

Onko olemassa jokin hyvä visuaalinen tapa tehdä se?
Mikä on talon mitta ja mikä on korkein sallittu rakennuskorkeus?
 
T ToreJ01 sanoi:
Mikä on talon mitta ja mikä on suurin sallittu rakennuskorkeus?
Max rakennuskorkeus 4.20, joten pidän kaikki ulkomitat. Kuitenkin kunta sanoo, että saa olla vain 1 kerros, ja jos sisäseinän korkeus yläkerrassa on yli 70cm, he sanovat, että se lasketaan lisäkerrokseksi. He ehdottivat tällöin sisäkaton nostamista tai kattokulman muuttamista...

Mutta en oikein näe järkeä nostaa sisäkattoa (44cm), sillä sen pitäisi olla sama asia kuin katon laskeminen, eli sisätila pysyisi samana. Korotetut seinät laitankin vain saadakseni mahdollisimman paljon tilaa sen rakennuskorkeuden perusteella, jonka saan olla.
 
N Nygge72 sanoi:
Maximakorkeus 4.20, joten kaikki ulkomitat pidän. Kunta kuitenkin sanoo, että se saa olla vain 1 kerros, ja jos sisäseinät yläkerrassa ovat yli 70 cm, he sanovat, että se lasketaan ylimääräiseksi kerrokseksi. He ehdottivat sitten nostamaan sisäkattoa tai muuttamaan katon kulmaa.....

Mutta en näe järkeä nostaa sisäkattoa (44 cm), koska se on sama asia kuin katon laskeminen, ts. sisätila pysyy samana. Korotan seinää vain saadakseni mahdollisimman paljon pinta-alaa, ulkomitat huomioiden.
On kai jotain, mitä en ymmärrä, mutta en näe mitään tilaa yläkerralle.
 
  • Rakennussuunnitelman poikkileikkaus, jossa mitat esillä; yläkerran tilaa ei näy.
T ToreJ01 sanoi:
On varmaankin jotain mitä en ymmärrä, mutta en näe tilaa yläkerralle.
4.20 on siellä missä seinä kohtaa katon. 2.50 alakerroksen kattokorkeus. Leveys 8700 😁
 
Joten ei maksimiharjakorkeutta?
 
T ToreJ01 sanoi:
Joten ei enimmäisräystäskorkeutta?
Ei, mutta Max 45 asteen kattokaltevuus
 
N Nygge72 sanoi:
Ei, mutta Max 45 asteen kattokaltevuus
Näin?
 
  • Rakennuksen poikkileikkauspiirros, jossa näkyvät mitat ja kulma etäisyyksineen.
T ToreJ01 sanoi:
Näin?
Kyllä, mutta kattokulma 38 astetta. Leveys 8700mm.

Vertaa sitten huoneen tilavuutta, jos sinulla on 700mm tai 1140mm seinällä yläkerrassa.
 
N Nygge72 sanoi:
Ja mutta kattokulma 38 astetta. Leveys 8700mm.

Sitten vertaile huonetilavuutta, jos sinulla on 700mm tai 1140mm seinällä yläkerrassa
Uusi yritys.
 
  • Sektionpiirustus talon suunnittelusta, joka näyttää katon kulman ja mitat, mittakaavassa 1:50.
T ToreJ01 sanoi:
Uusi yritys.
Juuri niin. Se mikä minua kiinnostaa on tietää, mihin esimerkiksi 1500 ja 1900 asettuvat lattiasta kattoon, jos seinän paksuus on 700 reps 1140, eli kuinka suuri ero tilassa on.
 
En pysy mukana mitä tarkoitetaan.
 
T ToreJ01 sanoi:
En pysy mukana mitä tarkoitetaan.
Minulla on talo piirretty 1140 mm:n kanssa tänään, missä sinä olet laittanut 700 (kuten kunta) sanon, että voin olla. Joten halusin nähdä eron ylätilassa, mikä syntyy kahdella eri seinäkorkeudella.

Kun on 1140 seinä, niin lattia/katto leikkaa lähempänä ulkoseinää mitoissa 1500 mm ja 1900 mm. Mutta KUINKA paljon lähempänä kuin jos seinä on 700 mm.

Vaikea selittää 😁
 
1140 sinulla on varmasti, jos talo on piirretty niin. Mutta 1500 ja 1900 en vieläkään ymmärrä.
 
Jos merkitset katon korkeuden 1500 ja 1900 piirustuksessasi yllä ja etäisyyden seinästä, ja teet saman piirustuksessa, jossa seinä on 1140, voi TS verrata yläkerran pinta-alaa seisomakorkeuden kanssa. Näin tulkitsen kysymyksen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.