1 493 lukukertaa ·
18 vastausta
1k lukukertaa
18 vastausta
Laskea sisäkorkeus?
Hei, olen suunnitellut talon rakentamista, ja olen hahmotellut korotetun seinärakenteen, joka sopii meille sallittuun rakennuskorkeuteen.
Se tarkoittaisi, että sisäpuolella olisi 114 cm kohtaan, jossa seinä leikkaa 38 asteen katon.
Miten voisin yksinkertaisella tavalla alentaa tämän 70 cm:iin ja sitten säännöllisesti nähdä, kuinka paljon huonepinta-alaa katoaa alennetun seinän vuoksi?
Onko olemassa hyvää visuaalista tapaa tehdä se?
Se tarkoittaisi, että sisäpuolella olisi 114 cm kohtaan, jossa seinä leikkaa 38 asteen katon.
Miten voisin yksinkertaisella tavalla alentaa tämän 70 cm:iin ja sitten säännöllisesti nähdä, kuinka paljon huonepinta-alaa katoaa alennetun seinän vuoksi?
Onko olemassa hyvää visuaalista tapaa tehdä se?
Mikä on talon mitta ja mikä on korkein sallittu rakennuskorkeus?N Nygge72 sanoi:Hei, olen suunnitellut talon rakentamista, ja olen niin luonnostellut korotettuja seiniä, jotka menevät rakentamiskorkeuden rajoissa.
Tämä tarkoittaisi, että minulla on sisäpuolella 114 cm sinne, missä seinä leikkaa 38 asteen katon.
Kuinka voisin yksinkertaisella tavalla laskea tämän 70 cm:iin ja sitten säännöllisin väliajoin katsoa, kuinka paljon huonepinta-alaa häviää madalletussa seinässä?
Onko olemassa jokin hyvä visuaalinen tapa tehdä se?
Max rakennuskorkeus 4.20, joten pidän kaikki ulkomitat. Kuitenkin kunta sanoo, että saa olla vain 1 kerros, ja jos sisäseinän korkeus yläkerrassa on yli 70cm, he sanovat, että se lasketaan lisäkerrokseksi. He ehdottivat tällöin sisäkaton nostamista tai kattokulman muuttamista...T ToreJ01 sanoi:
Mutta en oikein näe järkeä nostaa sisäkattoa (44cm), sillä sen pitäisi olla sama asia kuin katon laskeminen, eli sisätila pysyisi samana. Korotetut seinät laitankin vain saadakseni mahdollisimman paljon tilaa sen rakennuskorkeuden perusteella, jonka saan olla.
On kai jotain, mitä en ymmärrä, mutta en näe mitään tilaa yläkerralle.N Nygge72 sanoi:Maximakorkeus 4.20, joten kaikki ulkomitat pidän. Kunta kuitenkin sanoo, että se saa olla vain 1 kerros, ja jos sisäseinät yläkerrassa ovat yli 70 cm, he sanovat, että se lasketaan ylimääräiseksi kerrokseksi. He ehdottivat sitten nostamaan sisäkattoa tai muuttamaan katon kulmaa.....
Mutta en näe järkeä nostaa sisäkattoa (44 cm), koska se on sama asia kuin katon laskeminen, ts. sisätila pysyy samana. Korotan seinää vain saadakseni mahdollisimman paljon pinta-alaa, ulkomitat huomioiden.
Minulla on talo piirretty 1140 mm:n kanssa tänään, missä sinä olet laittanut 700 (kuten kunta) sanon, että voin olla. Joten halusin nähdä eron ylätilassa, mikä syntyy kahdella eri seinäkorkeudella.T ToreJ01 sanoi:
Kun on 1140 seinä, niin lattia/katto leikkaa lähempänä ulkoseinää mitoissa 1500 mm ja 1900 mm. Mutta KUINKA paljon lähempänä kuin jos seinä on 700 mm.
Vaikea selittää 😁
Jos merkitset katon korkeuden 1500 ja 1900 piirustuksessasi yllä ja etäisyyden seinästä, ja teet saman piirustuksessa, jossa seinä on 1140, voi TS verrata yläkerran pinta-alaa seisomakorkeuden kanssa. Näin tulkitsen kysymyksen.


