1 851 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Laskea ikkunat sekä matalammat ovet. Näyttääkö hullulta?
On olemassa joitakin rakennuksellisia etuja minun osaltani asentaa ikkunat hieman matalammalle kuin suositellaan. Toisin sanoen lattiasta ikkunan yläreunaan on 200 cm sen sijaan, että se olisi 210 cm. Sama pätee sisäoviin. Rakenteellisesta näkökulmasta on parempi käyttää 20 ovia sen sijaan, että käytettäisiin nykyistä 21 ovien standardia.
Matemaattisesti se on vain 10 cm ero, mutta miten se on käytännössä, tietääkö joku? Ennen kaikkea, miltä se näyttää sisäpuolella?
Muut tiedot:
sisäkorkeus: 220 cm
ikkunat: 18x14 (180 cm x 140 cm (l x k))
Matemaattisesti se on vain 10 cm ero, mutta miten se on käytännössä, tietääkö joku? Ennen kaikkea, miltä se näyttää sisäpuolella?
Muut tiedot:
sisäkorkeus: 220 cm
ikkunat: 18x14 (180 cm x 140 cm (l x k))
Mitä ymmärrän, mietit matalampia ovia ja matalampaa ikkunasijoittelua, koska sinulla on matala katon korkeus ja ajattelet, että se näyttää oudolta, kun on vähän seinäpintaa ikkunan ja oven yläpuolella? Olen aika lyhyt, enkä minulla olisi ongelmaa, mutta ovien 210 cm standardikorkeus johtuu kai siitä, että me ihmiset olemme pidempiä nyt kuin ennen. Kaksi metriä pitkä henkilö ei tykkäisi asua talossa, jossa kaikki on liian matalaa. Se, että joutuisi kyyristymään joka kerta kun kulkee ovesta, voi olla rasittavaa tai että täytyisi kumartua nähdäkseen onko ulkona kaunista säätä... Juuri sellainen asia kuin kylpyhuoneen peilin sijoittaminen, yllättävän monella se on matalalla. On todennäköisempää, että haluaa peilata kasvot kuin rintakehän.
Olen 183 cm ja vaimo on hieman lyhyempi, mutta ymmärrän hyvin, mitä tarkoitat!
Syy on se, että minun täytyy asentaa välipohja 220 cm korkeudelle lattiasta.
Rakenne on 20 cm LECA.
Jos lasken ikkunan 200 cm korkeudelle, voin sijoittaa LECA-palkin sen yläpuolelle ja sitten asentaa välipohjan.
Mutta ehkä on olemassa muitakin tapoja??
Välipohja on 20 cm, ja ehkä on olemassa joitain erityisiä palkkikenkiä, joita voi kiinnittää LECA-palkkiin?
Syy on se, että minun täytyy asentaa välipohja 220 cm korkeudelle lattiasta.
Rakenne on 20 cm LECA.
Jos lasken ikkunan 200 cm korkeudelle, voin sijoittaa LECA-palkin sen yläpuolelle ja sitten asentaa välipohjan.
Mutta ehkä on olemassa muitakin tapoja??
Välipohja on 20 cm, ja ehkä on olemassa joitain erityisiä palkkikenkiä, joita voi kiinnittää LECA-palkkiin?
Klikkaa tästä vastataksesi