Rakennamme taloa ja aiomme rakentaa parvekkeen sisäänkäynnin yläpuolelle. Se on 4,80 leveä ja 2,30 syvä. Piirustuksessa parvekkeen kannattimet lepäävät liimapuupalikalla, joka seisoo kahdella 145x170 pylväällä.

Haluaisimme sen sijaan 4 pylvästä tasaisesti jaettuna, jolloin ne olisivat hieman kevyemmät. Onko kenelläkään tietoa kuinka laskea oikeat mitat? Valitettavasti suunnittelija, jonka palkkasimme, ei ole enää tavoitettavissa.

95x95, mutta tässä tapauksessa pilarien korkeus on myös tärkeä, mikä vaikuttaa niiden taipumisalttiuteen.

Hei!

Olen aloittamassa parvekkeen rakentamista melkein täsmälleen samoilla mitoilla kuin sinulla.

Vaihdoimme paneelin viime vuonna, missä parveke tulee olemaan, ja laitoin silloin 45x220 imp listan paneelin alle, jotta minulla on jotain, mihin kiinnittää.

Ajattelin käyttää 6 kpl 95x95 tolppia, jotka ovat suurempi kantava voima. 2 talon viereen ja 4 ulkoreunaan.
Kantavina palkeina ajattelin käyttää samaa mittaa, jota olen käyttänyt terassiin, 45x220 ympäriinsä.
600 cc.

Onko teillä muita vinkkejä, joita pitäisi ottaa huomioon parvekkeen rakentamisessa?

Ystävällisin terveisin.

2-3 metrin syvyydessä keskellä ei tarvita tolppaa. Ulkoreunan tolpat riittävät.

• Tykkään
Kraftkung
  • Laddar…
Ajattelin kuten tässä liittämässäni kuvassa.

• Kaksikerroksinen talo, jossa on puinen terassi ja portaat, vaaleat seinät sekä tiiliverhous, sijaitsee puiden edessä.
Se on 2,5m x 5m.

Tämä viesti on 200x200 tai enemmän, mutta sinulle 95x95 on OK

Tiedän, tarkoitan vain esimerkkinä. 4 ulkopylvästä 95x95 pitäisi riittää. Sitten kantava palkki 45x220 ympäriinsä ja runkopuunakin. 28x120mm terassilauta lattiana.

• Tykkään
sturnus
  • Laddar…
Palkit seinästä ulos ovat riittävät 170x45

• Tykkään
Kraftkung
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.