P
Hei, olemme juuri remontoimassa taloamme ja olemme purkaneet vanhan lattian ja valaneet uuden laatan. Kun purimme vanhan, löysimme pienen ruokakellarin, jonka olemme säilyttäneet ja johon haluamme asentaa pienen lasiluukun.

Lasi on noin 400*1000mm kokoinen, joten lasi ei ole mittasuhteeltaan valtava. Voisiko 2*6mm karkaistu laminoitu lasi riittää tähän?

Sen paksuuden voi löytää kohtuulliseen hintaan netistä.

Olen aiemmin asentanut vanhan näyttämölattian kannen kaivon päälle ja se lasi oli 2*8mm, 1000*1000mm, koska se oli mitoitettu toimimaan näyttämölattiana, joten eikö 2*6mm lasi voisi toimia tässä, vai mitä mieltä olette?

L
Jännittävä ratkaisu! Yksi vaihtoehto on ehkä valmistaa luukku hitsatusta teräskehyksestä, jossa on kantava ristikko lasin alla, jotta sinun ei tarvitse huolehtia (en tiedä, mitä suosituksia annetaan lasin käyttämiselle lattiana, mutta ehkä joku tietävä voi täydentää).

P
Se on ratkaisu, joka ehdottomasti on tutustumisen arvoinen.

Huomasin kuitenkin, että minulla on tuttu lasimestari, jolle lähetin kysymyksen, hän hylkäsi molemmat lasivaihtoehdot. Jos halutaan täyttää säännöt, lasin tulee olla 21mm paksu. 2*10mm karkaistua ja laminoitua lasia!

• Tykkään
fremax ja 1 muu
  • Laddar…
L
Scouten sanoi:
Se on ratkaisu, joka ehdottomasti kannattaa katsoa.

Kuitenkin tajusin, että minulla on tuttava, joka on lasimestari, jolle lähetin kysymyksen, ja hän hylkäsi molemmat lasivaihtoehdot. Sääntöjen mukaisesti lasin tulee olla 21 mm paksu. 2*10 mm karkaistu ja laminoitu lasi!
Ah, siinä saimme vastauksen asiantuntijalta! Saitko mitään hintatietoa?

P
Noin 2000:- ilman ALV:tä, tukkumyyntivaiheessa, joten hintani on luultavasti kaksinkertainen...

Muistan, että forumilla oli aiemmin vastaava projekti. Kannattaa ehkä etsiä.

L
Scouten sanoi:
Noin 2000:- alvittomana, tukussa, joten minun hintani on varmaan kaksinkertainen...
Sinun täytyy viljellä tuttavuuttasi lasituksessa niin, että teistä tulee vielä parempia ystäviä - ehkä saat sitten myös hänen hintansa :)

P
Hän on lopettanut työskentelyn lasimestarina, mutta jos hinta, jonka saan, on täysin hullua, hän voi ehkä auttaa silti, palaan asiaan kun olen saanut hinnan.

• Tykkään
Lärospånet
  • Laddar…
Tätä haluaisimme mielellämme nähdä kuvia!

P
Lupaan, riippumatta menestyksestä tai katastrofista...

interglas.se näyttää olevan hyvät hinnat.

• Tykkään
Peter2400
  • Laddar…
P
Pian voin näyttää kuvia, luukku on valmistettu, varustettu kaasujousilla, sähkömagneettisella lukolla ja kaasujousilla, mutta lasi viivästyy vielä jonkin aikaa.

Kokonaishinta oli kuitenkin korkea. 15000:- plus ALV. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi voinut olla parempi täyttää murskeella ja valaa uudestaan.

• Tykkään
tobbbias ja 1 muu
  • Laddar…
P
Luukku ei ole vieläkään valmis, kaasujouset olivat virheellisiä, mutta nyt ollaan lähellä!

• Luckuprojekti työpöydällä, kaapelien ja suojakäsineiden vieressä, keskeneräisenä väärien kaasujousien vuoksi.
  • Tykkään
Robert63 ja 2 muuta
  • Laddar…
Teitte aivan oikein. Jokainen talo tarvitsee pienen erityisen asian, josta omistajat voivat iloita joka päivä. Se ei maksa montaa kruunua päivässä.

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
P
Siinä olet oikeassa! Hyvä näkökulma.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.