20 392 lukukertaa ·
24 vastausta
20k lukukertaa
24 vastausta
Lasi lattialuukkuun
Hei, olemme juuri remontoimassa taloamme ja olemme purkaneet vanhan lattian ja valaneet uuden laatan. Kun purimme vanhan, löysimme pienen ruokakellarin, jonka olemme säilyttäneet ja johon haluamme asentaa pienen lasiluukun.
Lasi on noin 400*1000mm kokoinen, joten lasi ei ole mittasuhteeltaan valtava. Voisiko 2*6mm karkaistu laminoitu lasi riittää tähän?
Sen paksuuden voi löytää kohtuulliseen hintaan netistä.
Olen aiemmin asentanut vanhan näyttämölattian kannen kaivon päälle ja se lasi oli 2*8mm, 1000*1000mm, koska se oli mitoitettu toimimaan näyttämölattiana, joten eikö 2*6mm lasi voisi toimia tässä, vai mitä mieltä olette?
Lasi on noin 400*1000mm kokoinen, joten lasi ei ole mittasuhteeltaan valtava. Voisiko 2*6mm karkaistu laminoitu lasi riittää tähän?
Sen paksuuden voi löytää kohtuulliseen hintaan netistä.
Olen aiemmin asentanut vanhan näyttämölattian kannen kaivon päälle ja se lasi oli 2*8mm, 1000*1000mm, koska se oli mitoitettu toimimaan näyttämölattiana, joten eikö 2*6mm lasi voisi toimia tässä, vai mitä mieltä olette?
Jännittävä ratkaisu! Yksi vaihtoehto on ehkä valmistaa luukku hitsatusta teräskehyksestä, jossa on kantava ristikko lasin alla, jotta sinun ei tarvitse huolehtia (en tiedä, mitä suosituksia annetaan lasin käyttämiselle lattiana, mutta ehkä joku tietävä voi täydentää).
Se on ratkaisu, joka ehdottomasti on tutustumisen arvoinen.
Huomasin kuitenkin, että minulla on tuttu lasimestari, jolle lähetin kysymyksen, hän hylkäsi molemmat lasivaihtoehdot. Jos halutaan täyttää säännöt, lasin tulee olla 21mm paksu. 2*10mm karkaistua ja laminoitua lasia!
Huomasin kuitenkin, että minulla on tuttu lasimestari, jolle lähetin kysymyksen, hän hylkäsi molemmat lasivaihtoehdot. Jos halutaan täyttää säännöt, lasin tulee olla 21mm paksu. 2*10mm karkaistua ja laminoitua lasia!
Ah, siinä saimme vastauksen asiantuntijalta! Saitko mitään hintatietoa?Scouten sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 12 288 viestiä
Muistan, että forumilla oli aiemmin vastaava projekti. Kannattaa ehkä etsiä.
Pian voin näyttää kuvia, luukku on valmistettu, varustettu kaasujousilla, sähkömagneettisella lukolla ja kaasujousilla, mutta lasi viivästyy vielä jonkin aikaa.
Kokonaishinta oli kuitenkin korkea. 15000:- plus ALV. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi voinut olla parempi täyttää murskeella ja valaa uudestaan.
Kokonaishinta oli kuitenkin korkea. 15000:- plus ALV. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi voinut olla parempi täyttää murskeella ja valaa uudestaan.
Jäsen
· Blekinge
· 12 288 viestiä
Teitte aivan oikein. Jokainen talo tarvitsee pienen erityisen asian, josta omistajat voivat iloita joka päivä. Se ei maksa montaa kruunua päivässä.