Hei,

Ajattelen rakentaa pienen metsästysmajan/lepopaikan laudoista 45x145 paikalliselle metsästysseuralle vastineeksi hieman lihaa. Ongelmanani on kuitenkin valmiin rakenteen vakaus. Olen saanut hyvän hinnan paikallisesta XL-liikkeestä ja ajattelin ostaa puutavaran satunnaisissa pituuksissa ja sahata itse. Kiinnitän ne noin 6x120 puuruuvilla pystysuunnassa lautojen läpi ja ruuvilla 45x45 sisänurkista. Onko rakenne vakaa, kun kaikki on paikoillaan? Voiko sitä verrata 45x120 runkoon paneelilla molemmin puolin vakauden suhteen?

Sinun pitäisi ehkä olla yksi tai kaksi vetotankoa jokaisessa seinässä, muuten on riski, että laudat alkavat ajan mittaan vääntyä.

Kuinka suuri siitä tulee? Millaiset kattotuolit siitä tulee?

En tiedä, ajatteletko lautojen olevan pysty- vai vaakasuorassa, mutta pystysuora on paras. Jotta se toimisi, luulen, että sinun täytyy joko pontata puutavara jotenkin tai varustaa se levyillä molemmin puolin. Urajyrsimen ja vanerista sahattujen irtojen piilojen avulla voit melko "helposti" hoitaa ponttauksen itse. Pontatut laudat ruuvataan toisiinsa. Se on erittäin vakaa ja muodostaa levyrakenteen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.