Jotain, mistä olen saanut tarpeekseni, on kylmät lattiat. Okei, totta kai voi käyttää tohveleita mutta...
Olen vähän leikkinyt ajatuksella, että olisi vesikiertoinen lattialämmitys kaikkiin huoneisiin, mutta epäilen, että siihen tarvittaisiin valtavasti energiaa toimiakseen = kallista.
Olen miettinyt, että jos patterit antavat jatkuvasti mukavaa lämpöä, ehkä se on riittävää, olen tottunut siihen, että talossa, jonka otan haltuuni, ei ole ollut lainkaan lämmitystä. Uskotteko, että lattiat ovat kunnossa, jos vain talossa olisi hieman tasaisempi lämpö?
(viimeiset 20 vuotta olen asunut suoraan betonilaatta-asunnossa, joten omakotitalon lattiat eivät ehkä olekaan yhtä kylmiä)
Kun selailin blocketista talon myynti-ilmoituksia saadakseni ideoita katon remontointiin (haha), näin ilmoituksen, jossa he kertoivat eristäneensä lattiansa uudelleen ja kahden ilmalämpöpumpun avulla lämmityskustannukset olivat todella alhaiset.
Kysymys kuuluukin: Miten uusi eristys tehdään tai kuinka eristystä voi parantaa, voiko lattian alle lisätä vähän ylimääräistä? On runsaasti tilaa perustuksen ja talon välissä.
Olisiko tällainen toimenpide yhdessä muiden ratkaisujen, kuten ilmalämpöpumppujen, kanssa parempi ratkaisu kuin lattialämmityksen asentaminen? -Luettuani vähän kylmän ilman laskeutumisriskistä vaikuttaa siltä, että lattialämmitys ei olekaan niin täydellinen kuin haluaisi uskoa?