L
Minulla on ulkoilmalla tuuletettu ryömintätila (Hjältevadshus 1998). Talo seisoo pääosin kiven ja soran päällä, joille peruspalkit lepäävät. Peruspalkit on eristetty sisäpuolelta 45 mm solumuovilla, muuten ei ole erityistä eristystä mainittavana. Maanpinta on peitetty ikääntymistä kestävällä rakennusmuovilla. Alapohja on tehty lastulevystä.

Viime kesänä ryömintätilassa oli melko korkea ilmankosteuden määrä. Tähän mennessä minulla ei ole ollut yleisiä ongelmia hajun tai näkyvän kasvuston kanssa ryömintätilassa.

Kysymykseni on seuraava. Minulla on tänään autotallissa kaksi palvelinta, jotka tuottavat melko paljon lämpöä. Koska autotallissa voi kesäisin nousta jopa 30 °C näiden ollessa päällä, minulla on kanavapuhallin, joka työntää ilmaa ulos autotallista, kun lämpötila nousee yli 24 °C:een. Tuloilmaa autotalliin tulee tavallisten raikkaan ilman venttiilien kautta.

Autotallista kulkee käytävä ryömintätilaan. Voinko ottaa kesällä syntyvän lämpimän ilman ja työntää sen ryömintätilaan (joka on nykyään ulkoilmalla tuuletettu)? Vai teenkö itselleni karhunpalveluksen tekemällä näin? Ajatukseni on, että paljon lämpimämpi ilma sisältää vähemmän kosteutta ja siten pitäisi pystyä laskemaan ryömintätilan suhteellista kosteutta?
 
Kyllä, se menee pieleen, haluat johtaa sisään lämmintä ja osittain kosteaa ilmaa, jota et halua ryömintätilaan.
 
Sulje venttiilit, kun päästät sisään lämmintä ilmaa, joka voi kuljettaa paljon kosteutta. Kun se jäähtyy, kasvaa RF% merkittävästi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.