4 359 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Lämmin Ilma...
Nyt näin kylminä aikoina istun ja pohdin vähän ilmanvaihtoa...
Meillä on maalämpö, sähkövastuksella tukena kun on todella kylmä, lämmityksenä. Ilmanvaihto on mekaaninen poistoilma (katolla oleva liesikupu), joka imee ilmaa kylpyhuoneiden ja kodinhoitohuoneen venttiileistä.
Tuntuu hieman ikävältä, että on pakko imeä kaikki huolellisesti lämmitetty ilma ulos talosta samalla kun päästetään sisälle jäätävän kylmää ilmaa ulkoa, mikä voi todellakin tuntua vedolta seinäventtiileistä ja/tai ikkunaventtiileistä...
Istun ja pohdin lämmönvaihdinta, joka lämmittää tulossa olevan ilman vanhalla. Olen katsonut netissä ja en löydä erityisen paljon tietoa. Yksi, joka vaikuttaa mielenkiintoiselta, on http://www.villavent.se/produkter/vm/index.asp
Onko kellään tietoa tällaisista tuotteista ja mitä lämmönvaihdin saattaa maksaa?
Meillä on maalämpö, sähkövastuksella tukena kun on todella kylmä, lämmityksenä. Ilmanvaihto on mekaaninen poistoilma (katolla oleva liesikupu), joka imee ilmaa kylpyhuoneiden ja kodinhoitohuoneen venttiileistä.
Tuntuu hieman ikävältä, että on pakko imeä kaikki huolellisesti lämmitetty ilma ulos talosta samalla kun päästetään sisälle jäätävän kylmää ilmaa ulkoa, mikä voi todellakin tuntua vedolta seinäventtiileistä ja/tai ikkunaventtiileistä...
Istun ja pohdin lämmönvaihdinta, joka lämmittää tulossa olevan ilman vanhalla. Olen katsonut netissä ja en löydä erityisen paljon tietoa. Yksi, joka vaikuttaa mielenkiintoiselta, on http://www.villavent.se/produkter/vm/index.asp
Onko kellään tietoa tällaisista tuotteista ja mitä lämmönvaihdin saattaa maksaa?
Luftkuben 100 vaikuttaa olevan hintansa arvoinen noin 12000 sisältäen m&fra, itse olin onnekas ja sain ostaa nybörj 480S hintaan 5000:- siinä on hyötysuhde 80% ja elektrostaattinen suodatin (vähemmän pölyä) sen jälkeen tulee spiraaliputket ja venttiilit ym tässä tapauksessa noin 5000:- 50 m putkea 125mm halkaisijalla sekä iso laatikko mutkia ja venttiileitä. Asennus oli hyvin yksinkertaista ja nopeasti tehty, suurelta osin koska meillä on 1 1/2 kerroksen talo.
Ilmakuutio näyttää hyvältä...haluan vain yksinkertaisen pienen laitteen lämmittämään sisään tulevaa ilmaa hieman..
Mistä löytää käytettyjä tavaroita?
Tarjous Villaventilta, sisältyikö siihen heidän ilmakanavien asennus ja materiaalit myös?
Mistä löytää käytettyjä tavaroita?
Tarjous Villaventilta, sisältyikö siihen heidän ilmakanavien asennus ja materiaalit myös?
Minulla on vaakasuuntainen ilmanvaihtomalli, jonka olen sijoittanut kattotieseen ja olen myös vetänyt syöttöjohdon 160 mm kulkemaan alas ja palkiston väliin. Imee ilmaa vessasta, kylpyhuoneesta, kodinhoitohuoneesta ja keittiöstä (ei liesituuletinta) ja puhaltaa ulos muissa huoneissa. Ottaa ilmaa pohjoispäädystä kesälämpötilan vuoksi.
Meillä on myös maalämpöpumppu ja koneellinen ilmanvaihto. Maalämpöpumpulle hankimme poistoilmalisämoduulin, joka palauttaa energian takaisin pumppuun ennen kuin se päästää ilman ulos kylpyhuoneesta, kodinhoitohuoneesta, keittiöstä.
Nibe 1210 ja aggregaatti Nibe FLM 30.
Maalämpöpumppu maksaa 33000 + alv
Poistoilmalämpöpumppu maksaa noin 7.3 + alv.
Nibe 1210 ja aggregaatti Nibe FLM 30.
Maalämpöpumppu maksaa 33000 + alv
Poistoilmalämpöpumppu maksaa noin 7.3 + alv.
Klikkaa tästä vastataksesi