1 273 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Lammasaita graniittitolpilla.
Aion tehdä lammashaan.
Aita tulee olemaan tavallinen lammasaita puutolpilla.
Paitsi 30-40 metriä yhdeltä sivulta talon suuntaan. Siellä haluan käyttää graniittitolppia. Noin 25x25.
Nyt mietin, voisiko armeringsraudalla, suoraan teräksellä (ei när) saada aikaan jotain tyylikästä sinne. Tyyliin 10mm x 6m ja mahdollisesti laittaa joka toinen piikkilanka.
Katsomassani lammasaidassa on 6 vaakasuoraa lankaa. Joten haluaisin suurin piirtein saman määrän rautoja.
Luuleeko te, että tolpat voi asettaa paikalleen, porata reiät siten, että kaikki tulee suunnilleen samalle korkeudelle (minulla on kuitenkin tiettyjä korkeuseroja) ja saada tämä näyttämään hyvältä vai pitäisikö vain kiinnittää tavallinen när tolppiin?
Mitä ajattelette tolppien välimatkasta? Voin kaivaa noin 50 cm alas tolppia.
Aita tulee olemaan tavallinen lammasaita puutolpilla.
Paitsi 30-40 metriä yhdeltä sivulta talon suuntaan. Siellä haluan käyttää graniittitolppia. Noin 25x25.
Nyt mietin, voisiko armeringsraudalla, suoraan teräksellä (ei när) saada aikaan jotain tyylikästä sinne. Tyyliin 10mm x 6m ja mahdollisesti laittaa joka toinen piikkilanka.
Katsomassani lammasaidassa on 6 vaakasuoraa lankaa. Joten haluaisin suurin piirtein saman määrän rautoja.
Luuleeko te, että tolpat voi asettaa paikalleen, porata reiät siten, että kaikki tulee suunnilleen samalle korkeudelle (minulla on kuitenkin tiettyjä korkeuseroja) ja saada tämä näyttämään hyvältä vai pitäisikö vain kiinnittää tavallinen när tolppiin?
Mitä ajattelette tolppien välimatkasta? Voin kaivaa noin 50 cm alas tolppia.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos ei ole töitä, voi hankkia niitä... Olen jonkin verran kokenut, koska olen ollut tekemisissä huomattavan määrän graniittipylväiden (kutsutaan knektareiksi) kanssa. Harjateräs on aivan liian jäykkää paitsi verkoissa, ja silloin 6 m väli on liian pitkä. Puolet on sopivampi. Sinun täytyy kiinnittää pylväiden ulkopuolelle, jos haluat siistin aidan.
Hm. Epäonnistuin itse kysymyksen ytimen esittämisessä....J justusandersson sanoi:
Haluan siis tehdä läpi meneviä reikiä, joiden läpi vedän raudat/piikkilangan. Noin 3-4 metrin välein oli myös minun ajatukseni.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
En tuohon rakenteeseen uskaltaisi satsata. Kivipylväät liikkuvat melko paljon ajan myötä.
Piikkilanka lampaille ja talon viereen?
Mielestäni on aivan ok miettiä vielä kerran..
Eräs maanviljelijä lähelläni on valanut tolppia, joissa on läpiviennit sähkölangan läpi, ne näyttävät enemmän saksalaisrakennetuilta Puolassa 40-luvulla, mutta hieman vinosti.
Mielestäni on aivan ok miettiä vielä kerran..
Eräs maanviljelijä lähelläni on valanut tolppia, joissa on läpiviennit sähkölangan läpi, ne näyttävät enemmän saksalaisrakennetuilta Puolassa 40-luvulla, mutta hieman vinosti.
Klikkaa tästä vastataksesi