Hei.
Yläkerrassa on ollut lattia, joka joustaa, ja ääni kuuluu selvästi alakertaan. Siellä sekä näkee että kuulee, kun kattolamppu heiluu (alakerrassa). Poikani huoneessa yläkerrassa lelut voivat pudota, kun hyppii lattialla.

Nyt olen korvannut cc60:n cc30:lla huvin vuoksi, katso kuva. Jänneväli on noin 3600 mm ja olen asettanut C24 -195x45 palkit, jotka tukevat alakerran seiniä molemmilta puolilta.

Ei tunnu vieläkään täysin jäykältä.

Mutta onko teillä vinkkejä, mitä voisin tehdä ennen kuin kokoan sen uudelleen, jotta siitä tulisi mahdollisimman 'vankka'?

Aikaisemmin lattia on ollut 18 mm + parketti, ja olen ajatellut säilyttää saman korkeuden kelluvalle lattialle. Minulla on käytetty 1950-luvulta olevaa 18 mm pontattua puuta, jota olen ajatellut käyttää. Vai pitäisikö minun panostaa lastulevyyn?

Asetin kaksi riviä rimat sekavan oikeanpuoleisen kuvan mukaan.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita.

• Rakenteilla oleva lattia, jossa näkyy lautakehys ja purua valmiina asennettavaksi, sekä työkaluja ja vaate lattialla projektin ympärillä.
  • Rakenteilla olevan lattian välissä puupalikoita, sähkötyökaluja ja sahajauhoa. Oikealla pieni joulukuusi.
T
Se ei tule tuntumaan jäykältä ennen kuin olet asentanut aluslattian ja parketin.
Jotta se olisi mahdollisimman jäykkä, ruuvikiinnittäisin lattialastulevyt rimoihin limittäisin liitoksin ja sen päälle parketti.

Askeläänen vaimentamiseksi alakertaan suositellaan jonkinlaista eristystä välipohjaan, mieluiten jotain kompaktia, kuten kivivillaa.

Meillä on noin 380 cm jänneväli ja 45x220 c/c600 mm ja poikkilaudat samalla c/c:llä. Oli vähän pehmeä, kun laitettiin vain levyt löysästi, joten ruuvikiinnitimme 45x95 jokaiselle palkille.
Vieläkin tuntui pehmeältä... sitten ruuvikiinnitimme lattialastulevyt siihen ja se parani huomattavasti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.