32 313 lukukertaa ·
32 vastausta
32k lukukertaa
32 vastausta
Laitetaanko listoja?
Joo, olen huomannut, että lateksisauma ei näytä usein kovin hyvältä, ellei sitä maalata yli, varsinkaan jos tasaisen hieno pinta ei onnistu.Jörgen Ö sanoi:Koska kyseessä on sauma tapettia vasten, sinulla on dilemma, koska sinun on tehtävä asiat väärässä järjestyksessä. Sauman tekeminen tapettia vasten on vaikeaa, jos ei ole tottunut siihen, ja vaikeustaso riippuu hieman tapetista ja saumausmassasta. Lateksisauma on yleisin, mutta sen tekee yleensä ennen maalausta/tapetointia, eikä sitä ole tarkoitettu valmiiksi pintatuotteeksi. Toinen vaihtoehto on rakennesaumaus tai silikoniväri toivotussa sävyssä, mutta suosittelen harjoittelemaan ennen kuin aloitat näkyvillä paikoilla. Sinulla on vain yksi mahdollisuus. Pidä kukkasuihkutetta, jossa on vettä ja hieman saippuaa, ja suihkuta sitä varovasti saumaan, vedä sitten sormella tai saumatikulla. Paras tilanne on, jos sinulla on tapetti, johon voit ensin teipata, siten että maalarinteippi ei tartu liian kovasti tapettiin.
Tec7 tuntuu yhtä vaikealta kuin silikoni, mutta Tec7:n etuna on, että se liimaa ja voidaan maalata yli.
Tapetti on kalliimpi versio Cole & Sonilta, ja olen jo saanut siihen hieman Tec7:ää, mutta se oli helppo irrottaa käyttäen niitä saumaskrapoja (kumista), jotka minulla on. Mutta jos käytät sitä koko keittiössä, voi olla varma, että joitakin paikkoja menee pieleen.
Minulla on Ryobi, joka toimii ok. Tuskin jää merkkejä, mutta se on melko raskas. Pidän siitä silti, koska se on täydellinen vain "ottaa esiin ja hoitaa homma". Katso kuitenkin antamasi hinta, se on ilman akkua, mutta ehkä sinulla on muita Ryobin koneita?
Työskennellä talossa, joka ei ole missään suhteessa suorakulmainen, olen nyt kokenut, kun suurin osa remontista on takana. Yritän ottaa jonkun valokuvan, kun tulen kotiin, mutta FÖRKROPPA listat ei ole erityisen vaikeaa ja lisäksi, jos ne liikkuvat vähän, ei tule suoraa rakoa, vaan ensimmäinen suoraan leikattu lista peittää paljon. Katso linkkiä, se on hyvin havainnollinen.
Työskennellä talossa, joka ei ole missään suhteessa suorakulmainen, olen nyt kokenut, kun suurin osa remontista on takana. Yritän ottaa jonkun valokuvan, kun tulen kotiin, mutta FÖRKROPPA listat ei ole erityisen vaikeaa ja lisäksi, jos ne liikkuvat vähän, ei tule suoraa rakoa, vaan ensimmäinen suoraan leikattu lista peittää paljon. Katso linkkiä, se on hyvin havainnollinen.
Aha, mielestäni se ei näytä valitettavasti niin siistiltä kulmassa, mutta näyttää todella hyvältä, kun lattialistat menevät hieman listojen ulkopuolelle!FreQa sanoi:Minulla on Ryobi, joka toimii hyvin. Ei tule juuri merkkejä, mutta se on kyllä raskas. Pidän siitä silti, koska se on täydellinen "vain" ottaa esiin ja paukuttaa menemään. Huomioi kuitenkin antamasi hinta, se on ilman akkua, mutta sinulla saattaa olla muita Ryobi-koneita?
Työskennellä taloissa, jotka eivät ole suorakulmaisia millään tavalla, minulla on kokemusta nyt suurimman osan remontista takana. Yritän ottaa jonkin kuvan, kun pääsen kotiin, mutta FÖRKROPPAA listoja ei ole erityisen vaikeaa, ja jos ne liikkuvat hieman, ei jää suoraa aukkoa, vaan ensimmäinen suoraan leikattu lista peittää paljon. Katso linkki, se on erittäin kuvaava.
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä
Riippumatta siitä, miten valitset tehdä vasaran kanssa, kyse on vain tarkkuudesta, käytätkö dornia vai et. Tulee rumia jälkiä myös siitä, jos osut väärin.
Mutta älä lyö liian kovaa, se on varmaan se, missä monet tekevät virheen, kun he vahingossa tekevät jälkiä listoihin. Viimeinen osa naputetaan erittäin varovasti.
Minusta Dyckertpistol, kuten aiemmin mainittu, ajaa dyckerten liian syvälle.
Mutta älä lyö liian kovaa, se on varmaan se, missä monet tekevät virheen, kun he vahingossa tekevät jälkiä listoihin. Viimeinen osa naputetaan erittäin varovasti.
Minusta Dyckertpistol, kuten aiemmin mainittu, ajaa dyckerten liian syvälle.
Jiiraaminen on mahdollista, mutta yksi vinkki on antaa oikeanpuoleisen listan yläosa jatkua vasemmanpuoleisen listan yli. Vasemmanpuoleisesta listasta veistetään pois yläkulma. Muuten voi toimia tämä http://www.carpentry-tips-and-tricks.com/scribe-skirting-board.htmlsnowjim sanoi:
Muuten yleensä annetaan profiloitujen jalkalistojen ja vuorauslistojen kohdata jalkalistan/basiskössin, jotta vältetään outoja liitoksia.
Ajurisarja (?) sinulla näyttää olevan karkeampiin tarkoituksiin kuin listat/listanaulat.
On erittäin tärkeää, että naulanlyöjä (uppoaja) on hyvälaatuinen eikä kulunut. Muuten tapahtuu juuri se, että ajuriosa liukuu naulasta ja tekee merkkejä listaan.
On erittäin tärkeää, että naulanlyöjä (uppoaja) on hyvälaatuinen eikä kulunut. Muuten tapahtuu juuri se, että ajuriosa liukuu naulasta ja tekee merkkejä listaan.

Lattiapaneelin yksinkertainen kulmaliitos. Kulmaliitoksen etuna on, että se on helppo liittää sisänurkkiin, vaikka se olisi kaikissa kulmissa vinossa. Kiinnitä suora pää, mittaa kulmanopeudella ja leikkaa vino. Valmis!
Hei,
Olen nyt asettanut joitakin syöttöjä ja listoja, ja valitettavasti syntynyt pieniä railoja, jotka näyttävät tältä:

Tässä voisi ajatella listan siirtämistä hieman alaspäin, mutta nyt kun se on kiinnitetty, ei ole kovin hauskaa irrottaa sitä ja sitten laittaa takaisin.
Onko Tec7 oikea valinta täällä? Vai pitäisikö käyttää tavallista kittiä tai lateksisaumausmassaa? Olen saanut sellaisen käsityksen, että Tec7 pysyy paljon paremmin ja on joustavampi, mikä minimoi myöhemmän halkeamisriskin. Melkein kaikki tähän mennessä käyttämäni lateksisaumaukset ovat halkeilleet, ja kitillä on taipumus vajota aika paljon, mikä vaatii lisää työtä.
Olen nyt asettanut joitakin syöttöjä ja listoja, ja valitettavasti syntynyt pieniä railoja, jotka näyttävät tältä:

Tässä voisi ajatella listan siirtämistä hieman alaspäin, mutta nyt kun se on kiinnitetty, ei ole kovin hauskaa irrottaa sitä ja sitten laittaa takaisin.
Onko Tec7 oikea valinta täällä? Vai pitäisikö käyttää tavallista kittiä tai lateksisaumausmassaa? Olen saanut sellaisen käsityksen, että Tec7 pysyy paljon paremmin ja on joustavampi, mikä minimoi myöhemmän halkeamisriskin. Melkein kaikki tähän mennessä käyttämäni lateksisaumaukset ovat halkeilleet, ja kitillä on taipumus vajota aika paljon, mikä vaatii lisää työtä.
Juuri tältä voi välttyä käyttäen lisäkappaletta ja mittaamalla kulmat kulmamittarilla. Todennäköisesti sisäkulmasi ei ole suorakulmainen, eikä ehkä pystysuorassakaan.snowjim sanoi:Hei,
Olen nyt asentanut muutamia listoja ja luisteluja, ja valitettavasti niihin on tullut pieniä rakoja, jotka näyttävät tältä:
[bild]
[bild]
Tässä voisi ajatella, että listaa voisi siirtää hieman alaspäin, mutta nyt kun se on paikallaan, ei ole kovin hauskaa poistaa sitä ja asentaa uudelleen.
Onko Tec7 ratkaisu tähän? Vai pitäisikö käyttää tavallista pakkelia tai lateksitiivistettä? Minulla on käsitys, että Tec7 pysyy paljon paremmin ja on joustavampi, mikä minimoi myöhemmät halkeamat. Kaikki käyttämäni lateksitiivisteet ovat halkeilleet, ja pakkeli puolestaan kutistuu paljon, mikä vaatii enemmän työtä.
Lista on liian lyhyt. Olen itse tehnyt saman virheen. Kyllä Tec7 toimii.
Mitä tulee nauloihin, niitä ei pitäisi ampua niin kovaa. Säädä pistoolin syvyystasoa.
Viimeksi muokattu:
Ei, kulma on kaikkea muuta kuin suora, yritin ensin kompensoida sitä sahan avulla, mutta se ei paljoa parantunut, joten päädyin leikkaamaan 45 asteen kulmassa.FreQa sanoi:Se on juuri se, jota vältetään peilauksella, ja kulmat mitataan kulmamittarilla. Todennäköisesti sisäkulmasi ei ole suorakulmainen, ehkä ei myöskään pystysuora.
Lista on liian lyhyt. Olen itse tehnyt saman virheen. Tec7 toimii varmasti.
Mitä tulee naulaukseen, niin sinun ei pitäisi ampua niin kovaa. Säädä syvyystaso naulauspistoolissa.
Kyllä, en halua mielelläni irrottaa listaa uudelleen, riskinä on, että jotain menee pieleen. Muuten, kuinka katsotaan listoihin? Pitäisikö aina olla saumoja vai onko hyväksyttävää saumoja peittää kokonaan?
Naulauspistoolin kovuus ei ole yksinkertainen juttu, erilaiset materiaalit antavat erilaista vastusta. Useimmissa tapauksissa naula osuu oikeaan syvyyteen. Joissakin tapauksissa naula ei mene ihan sisään, toisissa tapauksissa ne menevät hieman liian syvälle.
Voin kuvitella, että on hyvä, jos naula on hieman pinnan alla, jos aiot tasoittaa ja maalata sen yli. Jos se on pintaa pitkin, riittää ehkä maalata, mutta sen näkee luultavasti aina.
Vill man finns det smygvinklar gjorda för att överföra halva vinkeln till kap och gersågar. Annars är jag tillbaka i mina spår: förkroppning. Den kan dölja mycket åt alla håll och kanter.snowjim sanoi:Nä hörnet är allt annat är rakt, försökte först kompensera det på sågen men det blev inte mycket bättre så det slutade med 45 graders sågning.
Ja, jag vill gärna inte dra av fodret igen, risken är stor att något blir lidande. Förövrigt, hur ser man på lister? Ska det alltid vara skarvar eller är det okay att foga över dem helt?
Ja hårdheten på pistolen e inte enkelt, olika material ger olika mycket motstånd, i de flesta fallen så hamnar spiken i rätt nivå. I vissa fall går inte spiken in helt, i andra så går de lite väl djupt.
Jag kan tänka mig att det är bra om spiken ligger lite under ytan om man sen spacklar och målar över det. Sitter det längs med ytan så kan det räcka med att måla men man kommer alltid se det troligen.
Ser och ser. Bra gjorda skarvar behöver ingen fogning. Det är dit vi alla siktar!
Öva på. Jag pangade lite igår igen och fortfarande lika kul!
Jag ser detaljer (jobbskada) men en övermålad dyckert syns knappt.
Kyllä, ruumiillistuminen ratkaisee jalustan ongelman. Kun asennan listoja, teen yleensä kaiken vierekkäin pakettina, asettamalla dominoa ja liimaamalla kulmat yhteen ennen kuin otan koko paketin ja naulaan sen paikoilleen. Domino niin lähelle sisäkulmaa kuin mahdollista. Tietysti tiedostan, että se on jonkin verran liioittelua. Mutta hyvä siitä tulee. Muuten teen saman asian ikkunapenkeille ja ikkunalaudalle, mutta silloin taskuruuvien avulla. Sitten listat yllä kuvatulla tavalla.
Annan vinkki, joka on uskomattoman tehokas piilottamaan naulanreiät ja pienet raot.
Ensinnäkin, liimaa kaikki liitokset.
Mutta lopputuloksen saamiseksi lakattuihin listoihin hiero valkoisella vahakynällä
Tällainen...
http://www.lindqvist-msk.se/produkt.php?art=89330
Toisessa kädessä pidä kosteuspyyhkeitä/babyservettejä ja pyyhi pois, kun olet vahannut raon tai naulanreiän.
Voilà! Valmista!
Ensinnäkin, liimaa kaikki liitokset.
Mutta lopputuloksen saamiseksi lakattuihin listoihin hiero valkoisella vahakynällä
Tällainen...
http://www.lindqvist-msk.se/produkt.php?art=89330
Toisessa kädessä pidä kosteuspyyhkeitä/babyservettejä ja pyyhi pois, kun olet vahannut raon tai naulanreiän.
Voilà! Valmista!