Laudoitettu talon seinä, jossa näkyy vaurioitunutta puupintaa ja peittävä pressu oikealla, vasemmalla metalliset telineet.
Tämä on osa talostani (toivottavasti huonoin), jossa kantava ulkoseinä roikkuu ilmassa. Todella epämiellyttävää itse asiassa. Ajattelin, että voisin tehdä näin, mutta halusin tietää, mitä muut ajattelevat:
Otan karkean tukin, tyyppiä kuin kantopalkki katolle tai jotain, kiinnitän sen vaakasuoraan kaiken lahoamisen yläpuolelle kahdella pitkällä ranskuruuvilla jokaisen pystytukin läpi. Sitten käytän kolmea-neljää tunkkia, jotka asetan ulkona perustuksen viereen betonilaattojen päälle, kiinnitän pystytukit vaakasuoraan kantopalkkiin ja jos saan raon parin kolmen julkisivulaudan kohdalle, leikkaan pois lahovaurioituneen osan, laitan sokkelipahvin ja sokkelit puolireunalla ja sitten lisään seisovat palaset samaa kokoista tai useampia pienempiä ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä, voi naulata ikään kuin sivulta tukien tukit. Ajattelin laittaa saumojen eri korkeuksille ja tukea seuraavalla pystytukilla/laudalla.

Rungon sisäpuolelle aion sitten naulata vaakasuuntaiset paneelit kuten ennenkin. Uskotteko, että tämä toimii? Voiko tukea samalla tavalla, kun asennetaan uusia ikkunoita nykyisiin aukkoihin, jotka täytyy tehdä isommiksi? Nykyään siinä on päätylauta, joka lepää tukien päällä ikkunan aukkojen vierellä julkisivussa, mutta päätylauta on lyhyempi kuin uudet ikkunat, jotka pitää asentaa, joten jos vain laajennan aukoja, se tyyliin romahtaa. Silloin ajattelin, että voisin tukea yläpuolelta ja käyttää pystytukia sivuilla, tehdä leveämmät aukot, poistaa päätylaudan ja sitten tehdä uuden, joka on pidempi kuin uusi aukko, ja leikata pykälät sille ja sovittaa sen, vai miten se oikeastaan tehdään?

Aion rakentaa tukiseinän talon sisään, jotta välikatto/katto ei romahtaisi.

Se on vain osa seinää, jossa on pystysuora 2" paneelilaudoitus, mikään ei tule sortumaan sen takia.

Sahaa pois vaurioitunut osa, laita uusi alushirsi ja kiilaa uusi lauta niin, että se kiristyy hieman, sen pitäisi riittää.

Ei, tuskin se mikä roikkuu ilmassa voi olla kantava rakenne. Silloinhan sen olisi jo pitänyt romahtaa mielestäni.

Kiitos ideoistasi. Olen tietämätön ja siksi liian varovainen tyyppi. Olen ostanut oikeat teräsleimat, jotka olen kiinnittänyt paksuun puulankkuun, noin 3 kappaletta kahdella metrillä. Ajattelin sijoittaa sen viimeisen kattopalkin alle ennen seinää ja laittaa kantavan tukipuun kattoa vasten ja kiristää niin paljon kuin jaksan.

Sen jälkeen ajattelin tehdä kuten kirjoitin aiemmin, käyttäen tunkkia ulkopuolella - mikä estäisi ajan myötä tapahtuvat painumat. Ajattelin, että jos voisi nostaa tervettä puutavaraa vain muutaman millimetrin, niin se voisi riittää?

Jos olisin sinä, niin sinun kannattaisi ehkä perehtyä siihen, miten ulkoseinä tulisi rakentaa, jotta sitä pidettäisiin nykypäivänä asianmukaisena. Jos remontoit ja myyt asunnon korjaamalla samalla tavalla kuin 40-luvulla, sinun pitäisi olla tietoinen tästä piilevien virheiden suhteen.

Kiitos Byggis1976 - aion palkata rakennusfirman, joka neuvoo minua miten edetä, ja jatkan itse siitä eteenpäin, minkä jälkeen he voivat tulla tarkistamaan ennen kuin suljen korjaukset eristyksen, ponttien ja julkisivun taakse. Koko työn kulku koko talossa tullaan valokuvaamaan, mittaamaan ja dokumentoimaan, jotta sitten kun myyn taloni, on olemassa valmis kansio, joka sisältää valokuvat, piirustukset, mitat ja materiaalien spesifikaatiot mukaan lukien kaikki tarkastusasiakirjat ja takuut (tietenkin ulkoistan märkätilat, vedeneristykset, sähköt). Ei ehkä siksi, että kaikki tämä on tarpeellista, vaan koska sellaisen dokumentoinnin olisin halunnut saada taloni ostajana. Varmistaakseni kaiken sujuvan myyn taloni kiinteistönvälittäjän kautta ja sen tullessa myyntiin, taloni on tarkastettu kaikilla mahdollisilla tavoilla ja varmistan itseni valituksilta.

Kaikki korjaukset ja standardit mukautetaan moderneihin sääntöihin ja mittoihin :)
Jos rakenteesta puuttuu kiinnityksiä tai vastaavaa, ne asennetaan. Koska aion joka tapauksessa purkaa kaiken, olisi todella typerää olla lisäämättä puuttuvia elementtejä, jotta täytettäisiin nykyaikaiset ammattivaatimukset mielestäni.

• Tykkään
Globetrot
  • Laddar…
Varmista, ettet päädy televisioon (arga snickaren bara). Remontointi vie aikaa ja voimia. Jos oma aika on rahaa, voi hyvinkin kannattaa palkata urakoitsijoita avuksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.