Minulla on marmoritasoja ikkunoissa. Nämä minun piti itse leikata sopiviksi optimaalisen istuvuuden saavuttamiseksi. Tekemäni virheet ovat pannuhuoneessa ja varastossa. Keittiöön toimitetut vaalean graniitin graniittitasot sisälsivät yhden tason, joka oli muutaman millimetrin paksumpi, ja se vaihdettiin, koska minun pitäisi elää tämän keittiön kanssa useita vuosikymmeniä.
Yhdessä huoneessa sahasin mukulakivistä tehtyjä levyjä ja päällystin niillä savupiipun. Siellä on todellakin luonnonmateriaalia. Voisi kuvitella, että savupiippu on tehty mukulakivistä ja saumat ovat sen mukaiset.
Paljon tunteja kuluu sen pienen ylimääräisen saavuttamiseen. Jos sinulla on asiakas, joka vaatii hieman ylimääräistä ja haluaa maksaa siitä kalliisti ja tulee näkemään hutiloitua työtä, voi varmasti laskea, että laskusta kiistetään.
Minulla oli eräs, jonka piti auttaa minua kylpyhuoneen kanssa, mutta heitin hänet ulos neljän tunnin jälkeen, koska hän oli kelvoton. Jos minun pitää saada apua johonkin, sen ei pidä olla huonompaa työtä kuin mitä itse teen.

• Tykkään
se38006 ja 1 muu
  • Laddar…
S Sir Duke sanoi:
Todella useita varoituskelloja täällä!
Väite siitä, että se on eksklusiivinen, vaateliasta ja asiantuntevaa asiakasta.
Kyllä. Kunnon yritys ottaa normaalisti laskutuksella ja jos toimitusta tarkastaa, he voivat palata lähetystä vastaan. Alt kiistanalainen lasku.

something smell in Copenhagen

Jos loppuasiakas ja arkkitehti ovat valinneet materiaalin, on sopivaa lähettää kysymys takaisin sinne, kun valittu toimittaja ei näytä pystyvän toimittamaan odotettua laatua.

Tämän pitäisi käsitellä tietokoneohjattua vesileikkauksella tehtyä tuotetta. Silloin olen enemmän yllättynyt siitä, että vaihtelu on niin suurta. Ei ole ehdottomasti vaikeaa saada hyvää tarkkuutta jopa luonnonkivellä.

• Tykkään
cpalm
  • Laddar…
D Daniel 109 sanoi:
Tämä pitäisi liittyä tietokoneohjattuun vesileikkaukseen. Siksi olenkin yllättynyt, että vaihtelu on niin suurta. Ei ole ehdottomasti vaikeaa saada aikaan hyvää tarkkuutta myös luonnonkivellä.
Voiko perusmateriaali olla halkeillut ja hauras niin, että paloja irtoaa leikkauksen aikana? Silloin on varmaan suuri riski, että laatat halkeilevat myös normaalin käytön aikana lattialaattoina?

Viimeksi muokattu:
D Daniel 109 sanoi:
Jos loppuasiakas ja arkkitehti ovat valinneet materiaalin, onkin asianmukaista palauttaa kysymys heille päin, kun valittu toimittaja ei näytä voivan toimittaa odotettua laatua.

Tässä tapauksessa kyseessä on tietokoneohjattu vesileikkurikoneella leikattu tuote. Olenkin enemmän yllättynyt, että vaihtelu on niin suurta. Ei todellakaan ole vaikeaa saavuttaa hyvää tarkkuutta vaikka kyseessä olisi luonnonkivi.
Tämänhetkinen suunnitelma on, että asiakas ja arkkitehti ottavat vuoropuhelun haltuunsa joululoman jälkeen. Me olemme tehneet osamme jollain tavalla. Mutta olen erittäin yllättynyt kaupan vastaanotosta. Monia huvittavia sähköpostikeskusteluja toinen toistaan seuranneilla selityksillä siihen, miksi laatta on oikeastaan kunnossa, vaikkei se olekaan. "Kiven luonnolliset piirteet" 4 mm lohkeama. Mjaa, elää ja oppii näkemään monenlaista, voimme kai ainakin siitä olla yhtä mieltä.

• Tykkään
rogasa ja 3 muuta
  • Laddar…
HYVÄ, nyt selusta on turvattu.

Butik yrittää tietysti siloitella menettämättä rahaa, mutta se ei ole sinun huolesi.

Kaivoin vähän syvemmälle papereita, jotka saimme käsiimme valitustemme jälkeen. Täällä voitte lukea millaisia poikkeamia hyväksytään. Kuvassa näkyy myös jotain, joka mielestäni on niin kaukana Luokan 1 laatasta kuin mahdollista. Ehkä taktiikkana kaupassa on näyttää vain parhaat laatat. Kun tietyt tietoiset asiakkaat huomaavat ongelman, heille annetaan tämä aineisto perusteeksi, että samanlaista on todellakin odotettavissa.

Alla lainaus sähköpostista:

“Tuote ei ole viallinen, eikä huonolaatuinen.

Marmorin leikkaaminen täydellisten linjojen aikaansaamiseksi on mahdotonta, tämä on tuotteen ja sen valmistusprosessin luonne. Vesileikkaus on ainoa tapa, mikä tekee tuotteesta äärimmäisen kalliin.

Ja siksi ei hyväksytä reklamaatiota.

Tuotetiedot valkoisesta marmorista, mukana ominaisuudet ja rakenne kuten värivaihtelu, tiivistäminen ja mittojen toleranssit. Kaksi marmoria, joissa on oransseja laikkuja värivaihtelun vuoksi, aiheuttaneet asiakasvalituksia kivilaatujen epäyhtenäisyydestä asennuksen jälkeen.

Boilerplate4U
"Sourced från China." (!)
"Demintional Tolerance: 1 mm across tile mosaic sheet." Hmm, vaikea nähdä kuvista :thinking: Oletteko mitanneet mahdollisen eron?

Saitteko tämän tiedon ennen tilausta?

Viimeksi muokattu:
Boilerplate4U Boilerplate4U sanoi:
”Sourced från China.” (!)
“Demintional Tolerance: 1 mm across tile mosaic sheet.” Hmm, svårt att se på bilderna :thinking: Oletteko mitanneet mahdollista eroa?

Saitteko tämän tiedon ennen tilausta?
Ei tietoa tilauksen yhteydessä. Se tuli ensimmäisen valituksemme jälkeen.

• Vihainen
Maria T
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Voiko arvata, että kyseessä ovat nämä laatat?:
[linkki]

"Bianco Carrara marmorilla saat parasta Italiaa." Yeeeehh right! :crysmile:
Hyvä arvaus, mutta valitettavasti väärin. Tämä kauppa on "hieman" kalliimpi samanlaisille laatoille. Me valitsimme eksklusiivisuuden ja Luokka 1 laatan. Sitten piti valita heiltä. :seenoevil:

J -JST- sanoi:
Hyvä arvaus, mutta valitettavasti väärin. Tämä kauppa on "hieman" kalliimpi samanlaisista laatoista. Me valitsimme eksklusiivisuuden ja Luokka 1 laatat. Sitten piti valita heiltä. :seenoevil:
Mutta onko se sama valmistaja, Bricmate?

• Tykkään
john.h
  • Laddar…
J -JST- sanoi:
Hyvä arvaus, mutta valitettavasti väärin. Tämä kauppa on "snäppet" kalliimpi samanlaisille laatoille. Valitsimmehan ainutlaatuisuuden ja Luokka 1 laatan. Silloin valitsisi niistä. :seenoevil:
Mutta kuka sanoi, että ne ovat ainutlaatuisia? Kaikki myyjät väittävät kai itse, että heillä on mahtavia tuotteita, mutta oliko joku muu asiantuntija, joka viittasi heihin?

Lisäksi myyjä ei ehkä tiedä mitään kaakeleista, eikä ehkä edes pidä niistä tai välitä niistä. On olemassa riski, että se on vain jälleenmyyjä. Silloin tulee ongelmia ja tekosyitä.

Mutta hyvä, että olet perääntynyt, kuulostaa kummalliselta, että sinun pitäisi valita, mitä joku muu haluaa kotiinsa kylpyhuoneeseensa...

Alti Alti sanoi:
Voiko perusmateriaali olla halkeilevaa ja haurasta niin, että sirpaleita irtoaa leikkauksen aikana? Silloinhan on suuri riski, että laatat halkeavat myös normaalissa käytössä lattialaattoina?
Kun laatat on kerran asennettu (tasaisesti!), on pieni riski vahingoittaa niitä. Ne ovat herkkiä kulmavaurioille silloin kun ne ovat irrallisia (kun on "avoimia" reunoja), kun ne on asennettu ja saumattu, ei ole sellaisia (jos se on tehty oikein).

/T

Luonnonkivi on juuri luonnonkivi, ja siinä voi olla tiettyjä poikkeamia sekä muodossa että värissä. Tämä on, kuten joku kirjoitti yllä, kuvio mosaiikkikivissä, jotka yleensä tehdään keraamisesta kivestä, mutta nyt modernimmalla tekniikalla voi saada myös marmorista, vaikka poikkeamia voi esiintyä. Mutta..... mitä voin nähdä kuvista, on se, että kaikki nämä reunoiltaan kolhiintuneet kivet ovat suurimmat virheet = ei hyväksyttävää! Mutta se, että kivet ovat hieman erilailla/vinoina arkeilla, on täysin normaalia, riippumatta siitä ovatko ne kalliita vai halvempia kiviä. Olen asentanut määrättömän määrän mosaiikkia, sekä marmorista että tavallisesta keramiikasta, ja se, että kivissä on hieman eroa, on juuri luonnonkiven viehätys. Olen asentanut kylpyhuoneita sekä suuria että pieniä marmorikivillä, mutta en ole koskaan nähnyt, että kaikki kivet olisivat täydellisiä. Mitä tulee mosaiikin saumaleveyksiin, ne voidaan säätää, kun kivi on kiinnityksessä, joka pehmentää verkon, ei mitään outoa ammattilaiselle, tärkeää on myös laittaa laatat valkoiseen kiinnitykseen! Saumauksen jälkeen nämä pienet poikkeamat mosaiikissa eivät näy. Uskon varmasti, että kyseessä on huono erä, mutta minun silmissäni häiritsevät eniten kaikki kolhiintuneet laatat! Jos haluaa kaiken olevan 100 % täydellistä, ei pitäisi valita luonnonkiveä!

• Tykkään
tompa_62
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.