Ota yhteyttä arkkitehtiin ja yritä tavoittaa asiakas SMS:llä tai vastaavalla.
 
Olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, että tämän tyyppiset kuviot ovat aiemmin olleet varattuja keraamisille laatoille. Oletan, että vesisuihkuleikkaus on mahdollistanut niiden tekemisen marmorissa. Ja 2-3 mm on normaali saumaleveys, kun asetetaan luonnonkiveä. On (oli ainakin aiemmin) normaalia, että luonnonkivilaatoissa on jonkin verran kokovaihtelua, mutta silloin puhumme huomattavasti suuremmista laatoista, joissa prosentuaalinen ero on suhteellisen pieni. Tässä, missä laatat näyttävät olevan korkeintaan noin 10x10 cm, 1 mm on suuri virhe. Mutta se, että saumaleveys vaihtelee verkoissa, on (suhteellisesti) pieni ongelma, ei ole vaikeaa irrottaa niitä ja asettaa ne oikein, jos niitä ei ole monta yhdessä verkossa. Muistan, että ei ole epätavallista, että muutamat liukuvat vinoon, kun laitetaan mosaiikkia tai muita pieniä laattoja, jotka ovat verkossa.

Kulmista lohjenneet laatat (kivi tai keramiikka) toimittajalta ovat täysin mahdottomia hyväksyä. Tai no, muutamia, sillä yleensä täytyy leikata joitakin... "Tavallinen" marmori lattiaa ei koskaan asetettaisi kulmista lohjenneilla laatoilla. Käsittelemätön kivi voisi olla ylösalaisin...
 
  • Tykkään
TobbeP ja 2 muuta
  • Laddar…
Boilerplate4U
Alti Alti sanoi:
Ota yhteyttä arkkitehtiin, ja yritä tavoittaa asiakas tekstiviestillä tai vastaavalla
Ja lähetä mahdollisimman paljon kuvia! Tekstiviestit voivat tietyissä tapauksissa heikentää resoluutiota, joten tarkista, onko mahdollista lähettää kuvat sähköpostitse, jotta yksityiskohdat näkyvät selvästi. Ota ensin yhteyttä arkkitehtiin ja koordinoi ehdotukset.

Veljeni johtaa remonttiyritystä ja kohtaa usein esteitä, kun kyse on erilaisista materiaalitoimituksista, jotka eivät toimi esteettisesti tai toiminnallisesti. Hyvät dokumentit ovat lähes pakollisia, jotta voidaan tehdä päätöksiä, jos asiakas ei voi itse olla läsnä. Facetime tai vastaava on myös hyvä apuväline.

Ps..
On olemassa arkkitehtejä, joilla on vaihteleva rakennusosaaminen. Esteettiseen suuntautuneet arkkitehdit kutsutaan joskus "pilviarkkitehdiksi" taipumuksensa vuoksi mukana korkealle leijuvaan pilveen. Jos on sattunut palkkaamaan pilviarkkitehdin ilman suurta kokemusta tai rakennusosaamista, on enemmän sääntö kuin poikkeus, että tämän tyyppisiä ongelmia ilmenee.
 
Viimeksi muokattu:
Kaupassa, arkkitehdillä tai sinulla saattaa olla tarpeeksi ehjiä laattoja, joita voidaan käyttää ilman verkkoa, ja taitava laatoittaja voi tehdä oikean kokoiset saumat. Kaupan intresseissä pitäisi olla ratkaista tämä mahdollisimman sujuvasti.
 
Hei, olet saanut Kiina/Intia valmistettuja laatoja.

ne tarjoavat huonoa laatua ja paljon toisten merkkien jäljitelmiä
 
D Daaaaaniel sanoi:
Tässä tapauksessa minulla ei ole paljonkaan asiallista perustelua, tiedän esimerkiksi, onko tuotteessa ehtoja, jotka määräävät, että poikkeamia X mm tai vastaavaa voi esiintyä. Tällöin onhan hyväksytty tietty toleranssitaso ja sen vuoksi on laskettu tiettyjen poikkeamien mahdollisuus. Joskus ostopöytäkirja (kuitti) saattaa viitata kaupan yleisiin ehtoihin, jotka puolestaan viittaavat kyseisen tuotteen teknisiin määräyksiin.

Mutta sellaista toleranssitasoa, joka antaisi tilaa käsittelemättömälle levylle, tuntuisi kuitenkin olevan hyvin epävarma.

Mutta minulla on tuntemus, että pitäisin kiinni ja reklamoisin tästä.

Yksi argumentti kaupalle on, että jos he arvostavat asiakasta (harva kauppa kieltäytyy sanomasta, että he arvostavat asiakasta), ja he katsovat, että tuote on itse asiassa virheetön, heidän pitäisi pystyä ottamaan ne takaisin. Levyt, niiden väri tai muoto, eivät ole millään tapaa suoraan sopeutettu sinulle (huonompi, jos olisit pyytänyt heitä kaivertamaan nimesi joka kymmenenteen levyyn). Tällaisella järkeilyllä, ajaen heidät umpikujaan, kokemukseni mukaan voi useimmiten päästä ratkaisuun. Yritä tehdä sovintoa puhuessasi heille "joskus onnistuu, joskus epäonnistuu, erotkaamme ystävinä."

Onnea.
AMA:lla on määritellyt toleranssivaatimukset, mutta kaikki riippuu siitä, miten hankinta on tehty!
 
Alti Alti sanoi:
Siitä laattasarjasta, joka sinulla on, ja siitä sarjasta, jonka olet palauttanut, voiko kauppa, arkkitehti tai sinä ehkä koota tarpeeksi ehjiä laattoja, jotka voidaan asettaa irrallisina (ilman verkkoa) ja jotka taitava laatoittaja voi laittaa oikean kokoisilla saumoilla? Kaupan pitäisi olla kiinnostunut ratkaisemaan tämä mahdollisimman sujuvasti.
Eikö tarkoitus asentaa laattoja verkkoon ole säästää työtä ja saavuttaa tarkkuutta?
 
  • Tykkään
se38006 ja 2 muuta
  • Laddar…
S seniorkonsult sanoi:
Eikö tarkoituksena ole asentaa laattoja verkkoon työmäärän säästämiseksi ja tarkkuuden saavuttamiseksi?
Tietysti olet oikeassa, mutta ehdotukseni on tapa edetä ilman liian suurta ajanhukkaa. Toki jonkun täytyy maksaa ylimääräisestä työstä.
 
  • Tykkään
seniorkonsult
  • Laddar…
J -JST- sanoi:
Kivi, joka valittiin, tulee myymälästä Tukholmassa, joka väittää omaavansa pitkän ja hyvän tietämyksen. Myymiensä materiaalien joukosta olemme valinneet. Heidän mukaansa erittäin korkealaatuinen ja eksklusiivinen kivi. Tämän tiedon pohjalta tilasimme ja odotimme tietysti korkealuokkaista tuotetta. Kuitenkin laatoittaja huomasi heti toimituksen jälkeen kiven epäsäännöllisen laadun ja päätimme kyseenalaistaa myymälän, onko tämä todella huippulaatua vai onko tapahtunut jokin virhe tässä toimituksessa.
Ei mitään mahdollisuutta, että tämä olisi korkeaa laatua. Ehkä itse kivi on "hyvää tai korkeaa" laatua mutta kuvien perusteella verkon asennus on surkean huonoa ja käsittely näyttää olleen rajua, kun kaikki särmät ovat murtuneet.

En olisi koskaan hyväksynyt tätä laatua tuotteelta, MISTÄ se on ostettu?
Näyttää melkein siltä kuin myymälä olisi tilannut Wish:stä ja se olisi toimitettu Post Nord:lla...
 
  • Tykkään
-JST-
  • Laddar…
J -JST- sanoi:
Mielestäni tässä tilanteessa heidän pitäisi ottaa laitteensa takaisin ja hyvittää meidät asiakkaina.
Olet joutunut tilanteeseen, johon 25% kaikista käsityöläisiä palkkaavista joutuu. Toimitettu tuote/palvelu ei vastaa tilausta eikä oikaisua saada.
 
  • Tykkään
se38006 ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos kaikista kommenteista, hyvistä neuvoista ja vastalauseista. Moni teidän ajatuksistanne tukee sitä, mitä me vastuullisina käsityöläisinä tunnemme. Jos kyse olisi vain pienestä määrästä vaurioituneita kiviä, laattoja asettavan ei tarvitsisi vastustaa kivien irrottamista yhdestä tai kahdesta arkista. Ei myöskään olisi ongelma valita, että leikkaisi pois sirpaleen yhdestä tai kahdesta laatasta. Valitettavasti kyse on suurimmasta osasta toimitettavista kivistä.

Suurin kysymys meille on kuitenkin edelleen olemassa. Voiko/Tuleeko tämä kivi todella luokitella yksinoikeudella luonnonkivituotteeksi? Meistä tuntuu, että kauppa väittää myyvänsä eksklusiivista ja "top of the line" -materiaalia. Mutta totuus saattaa olla, että heillä on huonolaatuinen toimittaja ja he piiloutuvat hyvän mainonnan ja kauniiden kuvien taakse. Onko kenelläkään tietoa siitä, mistä voi saada oikeaa tietoa siitä, miten marmori ja luonnonkivi tulisi "luokitella"? Miten oikein tietää, onko saanut 1. luokan marmoria?

Neuvon mukaan viemme kiven toiselle toimittajalle ja tulemme viemään useita näytteitä tunnustettuun kivitoimittajaan Tukholmassa saadaksemme toisen arvion.

Olen myös melko varma, että asiakas tukee meitä käsityöläisiä tässä asiassa. Valitettavasti nämä henkilöt ovat niitä, jotka kärsivät taloudellisista seurauksista kaikkeen liittyen. Valitettavasti uskon, että on epätodennäköistä, että kauppa korvaa tämän vuoksi syntynyttä seisokkia.
 
  • Surullinen
  • Tykkään
TobbeP ja 1 muu
  • Laddar…
J -JST- sanoi:
Olen vastaavana työnjohtajana ylellisen saaristotalon remontissa. Asiakkaat ovat alalla hyvin perillä olevia henkilöitä, jotka vaativat työlle uskomatonta viimeistelyä. He valitsevat usein maksaa hieman enemmän sekä käsityöläisistä että tuotteista, jotta he ovat tyytyväisiä.
...
/
Todella monta varoituskelloa täällä!
Väite siitä, että kyseessä on ylellinen, vaativa ja asiantunteva asiakas.
Että sinun projektipäällikkönä pitäisi valita materiaalit asiakkaalle, wtf...
Ja että hieno kauppa hienolla kadulla hienossa pääkaupungissa takaisi jotain.
 
Boilerplate4U
Poistettu! :)
 
Viimeksi muokattu:
Todellakin useita varoituskelloja tässä!
Väite siitä, että tämä on eksklusiivinen, nirso ja asiantunteva asiakas.
Että sinun projektipäällikkönä pitäisi valita materiaaleja asiakkaalle, wtf...
Ja että hieno kauppa hienolla kadulla hienossa pääkaupungissa takaisi jotain.
 
Boilerplate4U
Uskon, että kaikki ovat samaa mieltä. Joitakin vinkkejä tilanteen parantamiseksi?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.