J
Hej! Jag har sökt en massa på diverse butiker efter en lösning på ett litet problem med en konstruktion. Jag bygger en pergola, men har ett hörn utan stolpe, där jag behöver hänga upp en regel under en annan regel i vinkel. Denna regeln är mest för syns skull, så att utseendet blir symmetriskt. Jag hittar dock inget bra beslag, i stället för att skruva. Finns det inga beslag som ser ut som ett långt plattjärn som på mitten är vridet 90 grader, eller en balksko med väldigt långa armar? Ett spikband skulle kunna funka men skulle vilja hitta något snyggare. Hoppas ni förstår vad jag menar. Länka gärna till en produkt.
Snodde en bild från nätet. Tänk er att stolpen saknas, den sitter längre bort, men vid pilen vill jag fästa den undre regeln i den övre med någon form av järn.
Puinen pergolarakenne näyttäen puuttuvan pylvään, vihreä nuoli osoittaa yläpuun ja alapuuttuvan puun liittymiskohtaan. Taustalla taivasta ja puita.

Viimeksi muokattu:

Paras vastaus

Katso Växeljörn ja eri takåsbeslagit, dom. käsittelevät 90draget kahdella korkeudella.

J
Marko Koistinen Marko Koistinen sanoi:
Katso Växeljörn ja olika takåsbeslag, ne käsittelevät 90draget kahdella korkeudella.
Kiitos, löysin vähän takåsfästen aiemmin, mutta ne näyttävät hieman pyöristyneiltä, mutta luulen, että niiden pitäisi toimia, ehkä voin hakata vähän, mahtavaa, kiitos! Nyt kun hain växeljärn, löysin myös gaffelankare, näyttää siltä, että sekin on vaihtoehto. Kuinka paljon helpompaa onkaan kun tietää, mitä asiat nimetään!

Viimeksi muokattu:
Kuvassa, ehkä ei sinun, niin kantopuut eivät näytä olevan upotettu tolppaan, näyttää enemmän kotitekoiselta nyt. Silloin tarvitaan vain yksi vinotuki sivusuuntaiseksi siirtymiseksi sisäpuolelle. Upotuksella sama mitta kuin laudoilla, niin kiinnitys ei ole heikompi eikä tolppaa myöskään heikennetä.

J
J jonaserik sanoi:
Kuvassa, ehkä ei sinun, niin kantavat laudat eivät ole upotettu tolppaan, näyttää enemmänkin amatöörityöltä nyt. Silloin ei tarvita kuin yksi vinotuki sivuttaista liikettä vastaan sisäpuolelle. Kun upotus on saman kokoinen kuin laudat, niin kiinnitys ei heikkene eikä tolpasta tule myöskään heikompi.
Aion upottaa💪

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.