Hei

Minulla on pohdinta, jota en ole aivan selvittänyt. Olen rakentamassa jalustaa takalle, jossa sekä jalustan yläpuoli että etuosa päällystetään laatoilla, yläpuoli klinkkerillä, etuosa mosaiikilla. Mutta miten saan aikaan siistin siirtymän näiden välillä?

Tavallinen kaakelilista on yleensä muovia, mutta ajattelen, että sen alttiin sijainnin tässä rakenteessa ehkä on oltava kestävämpi? Vai toimiiko se hyvin siitä huolimatta? Lista tulee käytännössä olemaan "kynnys", koska jalustalle voidaan astua takan vierellä. Klinkkerit ovat 16 mm paksuja ja useimmat tavalliset kaakelilistat eivät ole niin korkeita?

Toinen vaihtoehto, jota olen harkinnut, on tavallinen L-lista alumiinista, joka liimataan laattojen ulkopuolelle. Mutta onko se tyylikäs?

Olen kuvitellut keramiikka D-listan, mutta sellaisia ei näytä olevan helppo löytää?

Mikä on paras? ajatuksia, mielipiteitä ja kokemuksia arvostetaan kovasti!

Ei hintoja? Ei ÅF? Ostitko suoraan sivustolta?

15mm näyttää olevan yleinen, ja vaikka saattaisi olla mahdollista käyttää 16mm-levyjä, tuntuu siltä, että jos tilaa sillä tavalla, sen pitäisi olla tismalleen oikein, muuten voi yhtä hyvin tehdä jotain puolittaista itse.

Ajattelen laittaa rivin mosaiikkia "listaksi" (lopetus), mahdollisesti metallitangon "muotina", jotta siitä tulisi mahdollisimman suora. Jos mosaiikkilaatat ovat hieman liian korkeat laatoille, yksi idea on asettaa ne hieman kulmaan, ja samalla tavalla saada pieni "pyöristys" korokkeen reunaan. Aion tutkia tätä nyt joululomalla. Voisiko siitä jopa tulla todella hyvä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.