Olen juuri rappannut seinän kellarissa. Seinä on tilassa, joka myöhemmin tulee olemaan kodinhoitohuone. Juuri tälle seinälle ajattelin asentaa kaapistot ja laittaa työtason. Tämän työtason yläpuolelle olin suunnitellut laatoittavani hieman.

Nyt ihmettelen, voiko laatoittaa suoraan rappaukselle (Weber rappauslaasti C)? Onko olemassa erityistä laattaliimaa tälle rapparityypille? Vai riittääkö, että pohjustetaan ja sitten käytetään "tavallista" laattaliimaa?
 
Eihän siinä pitäisi olla ongelmia laatoittaa normaalilla tavalla, edellyttäen että rappaus on hyvin kiinni.
 
Ei, mietin enemmän, onko olemassa jotain erityistä laattaliimaa, joka on tarkoitettu juuri tälle rappauslaastille?

Esimerkiksi ei pitäisi sekoittaa kovempaa ja pehmeämpää rappauslaastia. Ajatukseni oli siis, koskeeko sama asia laattaliimaa rappauslaastilla?
 
Se on vain primeri (tärkeää sitoa pöly ja estää laastia vetämästä vettä pois) ja jatka tavallisella kaakeliliimalla. Se, että kaakeliliima on kovempaa, ei haittaa, koska kerros on niin ohut, vertaa esimerkiksi laatoittamiseen suoraan tavalliselle kipsilevylle, joka on huomattavasti pehmeämpää kuin laasti, ja silti se toimii hyvin.
 
  • Tykkään
Gambino
  • Laddar…
Joo, se on totta. Ostetaan vain vähän primeria ja aloitetaan toisin sanoen.
 
Minulla oli sama ajatus, soitin Maxit (Weber)-yritykseen, joka suositteli välttämään fixin laittamista myös C-laastille, koska se on niin kovaa. Rakentaja kuitenkin sanoi, että se on "paskapuhetta, teemme näin aina". Ja se onkin kestänyt hyvin :)

Kellarissa olemme laatoittaneet käytännössä kalkkilaastille, ja se on kestänyt loistavasti vuodesta '55 lähtien. Joten ota toimittajan ohjeet jne. välillä suolan kera.

/A
 
Joo, otan aina valmistajan ohjeet ripauksella suolaa! ;)

Tein niin myös kun tasoitin seiniä:

Pussissa luki "Huuhtele heti runsaalla vedellä jos aine koskettaa ihoa".
Mutta ajattelin näin:
- Ähh... Kuinka vaarallista se voi olla? Sehän on vain tasoitetta, ei väkevää suolahappoa.
ja sitten levitin tasoitetta (ilman hanskoja tietenkin).

Muutaman tunnin kuluttua alkoi sormissa tuntua todella kirvelevää ja huomasin, että ihoon oli tullut melko paljon pieniä syövytysvammoja. :o

Joka tapauksessa... Laatoitan! :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
eviljava sanoi:
- Ähh... Kuinka vaarallista se voi olla? Sehän on vain kittiä, ei tiivistettyä suolahappoa.
ja sitten levitin kittiä (ilman hanskoja tietysti).
Se käy erittäin hyvin ilman hanskoja ja bonuksena ei tarvitse ostaa raspia jaloille. Kun on aika rasvata jalkoja, käytät vain kämmeniä raspeina.:thumbup:
 
eviljava sanoi:
Kyllä, otan aina valmistajan ohjeet varauksella! ;)

Tein niin myös kun tasoitin seiniä:

Pussissa luki "Huuhdo heti runsaalla vedellä ihokosketuksessa".
Mutta ajattelin näin:
- Ähh... Kuinka vaarallista se voi olla? Sehän on vain tasoitetta, ei väkevä rikkihappoa.
ja sitten levitin tasoitetta (ilman hanskoja, tottakai).

Muutaman tunnin kuluttua alkoi sormissa kirvellä kunnolla ja huomasin, että iholla oli aika paljon pieniä syövytysvammoja. :o

Joka tapauksessa... Laatoitan! :thumbup:
Harmi, että ketju kuolee ennen kuin saa selville päätöksen, jonka teit kaikkien vastausten jälkeen. Käytitkö primeriä, mitä jos käytit? Minkä laastin valitsit?
 
Tämä oli siis kaksi ja puoli vuotta sitten. En oikeastaan muista tarkalleen, minkä primerin ja laattojen kiinnityslaastin ostin.

Mutta muistaakseni ostin materiaalin Bauhausista. Todennäköisesti käytössä oli siis Kiilto-tuotteita (jos sillä nyt on mitään merkitystä?).
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.