Muurasin seinän weber leca isoblockilla eilen lämpötilassa noin 6 plusastetta ja auringonvalossa.

Myöhään yöllä lämpötila laski valitettavasti noin 2 pakkasasteeseen.

Talvitoimenpiteitä ei valitettavasti oltu tehty eikä pakkassuoja-ainetta oltu käytetty.

Onko laasti voinut selviytyä vai onko se vain purettava ja aloitettava alusta?
 
P plan-g sanoi:
Muurasin seinän weber leca isoblockista eilen lämpötilassa noin 6 plusastetta ja auringonvalossa.

Yön aikana lämpötila putosi valitettavasti noin 2 miinusasteeseen.

Talvitoimenpiteitä ei valitettavasti ollut tehty, eikä mitään pakkassuoja-ainetta oltu käytetty.

Voiko laasti olla selvinnyt vai onko vain parasta purkaa ja aloittaa alusta?
Nyt kyseessä on huomattavasti pienempi määrä kuin valussa, mutta valussa sanotaan yleensä, että se selviää muutaman tunnin yksittäisistä miinusasteista: Laasti sitoo itseään ja on hieman korkeampi lämpötila ympäristöön verrattuna prosessin aikana.

Parasta olisi, jos sinulla on joku sauma, johon voit koputtaa ja nähdä, onko se muuttunut hauraaksi?
 
Eihän -2 asteessa ehdi paljoa jäätyä muutaman tunnin aikana.

En olisi huolissani... Jos ensi yönä tulee kylmempää, ehkä ripustaisin jotain eristävää/peittävää.

/ATW
 
  • Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Nytähän on huomattavasti vähemmän kuin valussa, mutta valuun liittyen sanotaan yleensä, että se selviää muutamalla tunnilla yksittäisissä pakkasasteissa: Laasti polttaa itsensä ja on hieman korkeampi lämpötilaltaan kuin ympäristö sillä hetkellä
Paras on varmaan, jos sinulla on joku sauma, johon voit koputtaa ja nähdä, onko siitä tullut hauras?
Kiitos.
Aion koputtaa johonkin saumakohtaan ja testata. Jos ne tuntuvat vakaalta eikä haurailta, niin pitäisi olla rauhallista?
Nyt olen peittänyt pressulla ja laittanut lämmittimen päälle.
 
  • Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.