Olen tekemässä sisäänkäyntiämme hieman suuremmaksi. Talo on sinibetonitalo vuodelta 1960.
Meidän on saatava uudet seinät ylös ja myöhemmin aiomme purkaa loput olemassa olevasta lattiasta eteisessä ja asentaa lattialämmityksen ym. Mutta olen jo purkanut seinän makuuhuoneen puolelta ja mietin mikä olisi paras tapa.
1. Koska meidän uudelle seinälle ei ole joka kohtaan "rimoja/lattiakoolauksia?", voinko sahata pois kuvassa näkyvät palat ja ruuvata seinäkoolaukset suoraan betonilattiaan?
2. Minkälaista eristystä ja rakennustapaa minun pitäisi soveltaa, kun haluan asentaa lattialämmityksen myöhemmin?
3. Eikö olekaan sallittua käyttää puurimoja suoraan betonia vasten, kun ne ovat maanpinnan yläpuolella jne.?
4. Seinät / lattia, pitäisikö niissä olla jonkinlainen kosteussulku / ikää kestävää muovia tai vastaavaa?
Voi olla, että unohdin jotain, mutta kysykää toki.
Punainen osoittaa, mitä olen poistanut nyt, ja sininen on, missä uusi seinä rakennetaan. Syynä siihen, että poistin suurimman osan, on se, että ne ovat sinibetonilohkoja, joten poistin niin paljon kuin pystyin tässä projektissa.
Tältä lattia näyttää vanhojen vaatekaappien alla. Kuva on otettu makuuhuoneesta, joten näette, mihin koolaukset tulevat.
Periaatteessa siirrät vain seinän, joka on nyt vaatekaappien takana. Voit sitten tehdä sen kuten alun perin näytti, sillä siitä alta et varmaankaan tarvitse lattialämmitystä.
Jo, ne tarvitaan lattialämmitys kengille, jotka otetaan pois jne. Siellä ei tule olemaan mitään vaatekaappia, ja vanha seinä oli betoniblokkeja, joten rakennustapa ei ole samanlainen kuin kehystää, ja siinä minä en tiedä miten edetä.
Nyt ymmärrän. Luulin, että aiot asentaa uudet kaapit, mutta käännä ne eteistä kohti sen sijaan. Jos on 600mm CC koolausten välillä, voit laittaa 22 mm lattialastulevyn. Sitten rakenna seinä ja päällystä se OSB-levyllä ja kipsillä. Turhaa rakentaa seinää betonilattialta, koska saatat saada uusia ideoita jonain päivänä ja haluat sitten poistaa sen seinän.
Miten teen sen sitten toisella puolella? Siis siinä, missä uusi seinä kääntyy ylös ja sitten vasemmalle. Sillä siinä ei ole mitään tukirakenteita, joille lastulevy voisi laskeutua. Siksi minulla oli ajatus asentaa tukirakenne suoraan betonista. Mutta jos sivuuttaa sen, että myöhemmässä vaiheessa seinää ei voi muuttaa ilman, että rikkoo lattian. Onko tällainen rakenne sitten mahdollinen ja mitä minun tulisi huomioida?
Voit lisätä uusia reglar kuten ne, jotka jo ovat, saadaksesi kunnollisen alustan lattialevyille. Varmista vain, että uudet ja vanhat reglar ovat samalla tasolla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.