P
Hei!
Olen muuttanut vuonna 1951 rakennettuun rivitaloon, joka on kaksikerroksinen kellarilla. Olen avannut liukuoven kahden huoneen välistä ensimmäisessä kerroksessa (merkitty vaaleanpunaisella). En ole varma, onko siinä aina ollut liukuovi, mutta ovi on siinä aina ollut. Koko aukko on nyt noin 160 cm leveä ja avasimme sitten vielä 20 cm oven yläpuolelta. Rakentaja sanoi, että se ei ole kantava seinä. Haluaisin varmistaa tämän myös tässä foorumissa. Katso kuvat.
 
  • Pohjapiirros, jossa näkyy kaksi huonetta erotettu liukuvalla ovella, vaaleanpunainen merkintä osoittaa oven sijainnin.
  • Arkitehtipiirustus rintamamiestalon pohjasta, joka näyttää huonejärjestyksen ja mitat. Kuvassa ikkunat, portaat ja ovet ovat näkyvissä.
  • Rivipolttalon remontoitu huone, jossa on laajennettu oviaukko. Edessä on parkettilattia, ikkuna, patteri, harja ja tikkaat.
  • Avoin oviaukko seinässä, jossa on repaleiset reunat ja tiilinen rakenne näkyvissä. Oviaukon lähellä nojaa harja seinään.
  • Avoin seinärakenne, jossa tiili- ja kipsikerroksia sekä puinen tukipalkki. Seinän rakenne näkyy osittain purettuna.
  • Seinän avonainen kohta, josta on poistettu osa yläpuolelta. Paljastuneet tiilit ja puuosat osoittavat ei-kantavaa rakennetta huoneen sisällä.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
BirgitS
Sitä ei varmaankaan voi nähdä noista piirustuksista ja kuvista. Tarvitsee teknisiä piirustuksia.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.