Hei,

Olen aloittamassa pizzauunin muurausta ja minulla on muutama kysymys.

Ajattelin tehdä uunin alustan betonin ja lecasoran seoksesta. Voinko asettaa tulitiilet suoraan sen päälle, vai tarvitseeko niiden välissä olla jonkinlainen eristelevy? Jos kyllä, niin millainen?

Vinkkejä saranoista tai vastaavista, joita voisi käyttää keskikivien tukemiseen tarkoitetun varren pyörittämiseen. Miten tämä varsi oikein toimii? Pitäisikö sen olla koko ajan yhtä pitkä?

• Tykkään
Uhd
  • Laddar…
Kokeile etsiä foorumilta, siellä on useita ketjuja, joissa on suunnilleen sama kysymyksenasettelu.. (y)

Lyhyesti sanottuna tarvitset jotain, joka tukee koko uunia, yleensä valetaan levy puhtaasta betonista. Sitten tarvitset jotain, joka eristää levyn ja tulenkestävät tiilet, voit käyttää useita eri materiaaleja, yksinkertaisinta (parasta ja kalleinta) on käyttää palonsuojalevyä (ostin yhden nimeltä "skamotec" jotain), mutta se onnistuu vermikuliitilla, lecaharkolla tai jopa tyhjillä lasipulloilla ja hiekalla...

En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat "pyörivällä sauvalla", oletan, että tarkoitat tilapäistä tukea, jota voidaan käyttää, kun rakennetaan kupolia... Ajatuksena on, että sen pitäisi olla yhtä pitkä koko ajan, mutta luulen, että on paljon helpompaa joko täyttää hiekalla ja muurata sitä vasten tai rakentaa puutappi, joka poltetaan pois, kun olet valmis (ja uuni on kuivunut täysin muutaman viikon ajan pienellä lämmönlähteellä)...

• Tykkään
Danii KD
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.