Keittiöremontissani olen nyt päässyt laatoitukseen. En ole koskaan laatoittanut itse, mutta todennäköisesti pärjäisin, jos yrittäisin. Kysymys kuuluu kuitenkin, onko se sen arvoista. Ajattelen ensisijaisesti kaikkia uusia työkaluja, jotka on ostettava, joista laattaleikkuri on luultavasti kallein investointi. Keittiöni on "L"-muotoinen, jossa toinen puoli on 180 cm ja toinen 330 cm. Korkeus on 51 cm, joka pitää laatoittaa. On leikattava kolmea upotettua pistorasiaa varten. Seinät ovat tasoitettuja ja tasaisia. Mitä luulette, mitä ammattilainen veloittaa tällaisesta laatoituksesta kotitalousvähennyksen jälkeen? Ajattelin ostaa laatat ja laastia itse.
Jos laatoittaisin itse, ehkä kannattaisi valita laatat, jotka ovat 25 cm korkeita. Sittenhän ei tarvitsisi leikata laattoja korkeuden mukaan, koska penkin ja yläkaapien väli on 51 cm? Ehkä silloin riittää käyttää halvinta laattaleikkuria? En tiedä, näyttääkö se tyhmältä, jos laatan koko on noin iso?
Jos muuten laatoittaisin itse, vaikeimmalta tuntuu pistorasioiden kohdat. Onko hyviä vinkkejä, miten pitäisi ajatella siinä vaiheessa?

En itse asiassa tiedä, mitä maksaa antaa kaakeloijan laatoittaa keittiö. Mutta jos haluat tehdä sen itse, voit periaatteessa vuokrata kaiken tarvitsemasi. Reikien teko pistorasioita varten sujuu helposti coromant-reikäsahalla, jonka kiinnität kulmahiomakoneeseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.