On kaukolämpö ja uusi ilmanvaihtojärjestelmä
Joten savupiippua ei käytetä mihinkään
Rappaus/laasti on alkanut pudota ullakolla
Mitä tehdä eristääkö sen?
Uudelleen rappaus?
Kylmä ullakko
 
BigR
Puuhaa silloin tällöin, jotta saat kosteuden pois savupiipusta.
 
  • Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Ei ole mitään poltettavaa, ei ole enää pannua, vain reikä seinässä.
 
P perstorp.. sanoi:
Ei ole mitään, millä polttaa, ei ole enää pannua, vaan vain reikä seinässä
Suosittelen asentamaan sinne kamiinan. Voit pitää talon lämpimänä myös sähkökatkon aikana (sekä valmistaa yksinkertaisia ruokia, jos kamiinassa on liesitaso).

Jos et halua tehdä sitä, voit tukkia kaikki savupiipun kanavat. (Oletan, että uusi ilmanvaihtojärjestelmäsi ei kulje savupiipun läpi.) Tuki kanavat ylhäältä esimerkiksi mineraalivillalla. Voit aina purkaa sen, jos kadut päätöstäsi ja haluat asentaa kamiinan joskus myöhemmin.
 
Nykyään pesutuvassa ei voi asentaa enää mitään sinne, vain reikä seinässä pesukoneen takana. Hyvä vinkki on laittaa eristystä yläosaan, jotta seuraava omistaja voi joskus tulevaisuudessa valita. Mikään ilmanvaihto ei enää kulje savupiipun kautta. Kysymys on, pitäisikö sulkea seinässä oleva reikä, jossa kattila on ollut, on avoin reikä noin 30x30 cm.
 
Viimeksi muokattu:
P perstorp.. sanoi:
On pesutupa nykyään, joten ei voi laittaa mitään sinne. Vain reikä seinässä pesukoneen takana.
Hyvä vinkki, laitan eristyksen yläosaan, jotta seuraava omistaja voi joskus tulevaisuudessa valita.
Mikään ilmanvaihto ei enää mene savupiippuun.
Kysymys on, pitäisikö tukkia reikä seinässä, jossa pannuhuone on ollut, noin 30x30 cm avoin reikä.
Kyllä, on varmaan hyvä tukkia se reikä seinässä myös. Jotta kostea ilma ei menisi savupiippuun ja kondensoituisi siellä kylmille pinnoille.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.