5 616 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
kylmä asfaltti kellarin seinässä
Olen tekemässä salaojitusta puolelle talon ympärille, missä sitä ei ole tehty, sekä asentamassa platonmattoa ja eristystä sen päälle. Nyt kysymys: vanha kosteuseste pitää poistaa, mutta miten helposti ilman hiekkapuhallusta? Olen kaivanut käsin 15 metriä, joten olisi hyvä, jos se olisi helppoa. Kiitollinen kaikista vastauksista, olivat ne sitten yksinkertaisia tai eivät.
Hei ja tervetuloa foorumiin!
Katso tämä keskustelu, niin saat muutamia vinkkejä:
http://www.byggahus.se/forum/grund-...asfalt-fran-kaellarvaegg-samt-draenering.html
Onnea!
Terveisin
Ronnie
PS Kysymyksesi on joutunut vähän väärään paikkaan, mutta on olemassa alafoorumi nimeltä "Grund- och markarbeten", ja uskon, että moderaattori laittaa sen oikeaan paikkaan. DS
Katso tämä keskustelu, niin saat muutamia vinkkejä:
http://www.byggahus.se/forum/grund-...asfalt-fran-kaellarvaegg-samt-draenering.html
Onnea!
Terveisin
Ronnie
PS Kysymyksesi on joutunut vähän väärään paikkaan, mutta on olemassa alafoorumi nimeltä "Grund- och markarbeten", ja uskon, että moderaattori laittaa sen oikeaan paikkaan. DS
Jos aiot käyttää platonmattoa, ei todennäköisesti ole mitään järkeä poistaa asfalttia. En usko, että Platoni-instruktio edes näyttää sitä. Sinulla on kuitenkin 100% RH platonmaton ja seinän välillä, joten kosteudensiirtoa ei tapahdu..... Nämä ovat vain minun kaksi senttiäni...
Puhuin heidän kanssaan isolassa ja vähintään 70 % on poistettava, jotta seinän kosteus pääsee ulos ja tiivistyy matolle ja valuu sitten salaojaputkiin. Täytyy touhuta kulmahiomakoneen kanssa. Kiitos kaikista vastauksista, nyt on jotain puuhaa.
Kyllä, se on mitä USKON, mutta olen enimmäkseen puhunut Isodrän/pordrän-ihmisten kanssa, joten ehkä olen täysin huijattu...Mike77 sanoi:
Vähän eristystä maton ulkopuolella + maageotekstiili ei ole koskaan väärin.
Kiitos vastauksesta. Luulen, että valitsen kultaisen keskitien ja poistan noin 50%, sitten lisään maton heidän salakerrokseensa ja erotuskankaaseen sen päälle. Pian siellä, sitten en aio tehdä yhtään lapioniskua tänä kesänä.
Klikkaa tästä vastataksesi