Hei!

Nyt on tullut aika asentaa sama sisäkatto olohuoneeseen, jonka olen jo aiemmin asentanut kahteen makuuhuoneeseen, nimittäin Huntonit brilliant kooltaan 1200x600mm.

Muiden huoneiden koko on ollut niin onnekas, että oikeastaan vain yhdellä tavalla on voinut tehdä, koska ne ovat olleet melko tarkalleen 3 levyä pitkät, 3,6 metriä.

Nyt kun kyseessä on olohuone, jonka koko on 5365 x 4025 metriä, kuvion kanssa tulee mielestäni paljon vaikeampaa eikä asennusohjeissa ole tietoa.

Olen luonnostellut kaksi vaihtoehtoa ja haluaisin mielelläni saada hieman näkemyksiä niistä!

Kaksi suunnitteluvaihtoehtoa Huntonit-kattolevyjen asettamiseksi olohuoneeseen, esitetty symmetrisenä ja epäsymmetrisenä versiona.

Vaihtoehto 1 on symmetrinen ja molemmilla puolilla huonetta on yhtä pitkät palat ja kattolamppukin sijoittuu symmetrisesti keskelle levyä.

Haittapuolena on, että seinien vieressä olevat palat voivat olla hieman lyhyitä?

Vaihtoehto 2 ei saa yhtä pitkiä paloja molemmilla puolilla samassa rivissä vaan alkaa kokonaisella levyllä ja päättyy puolikkaalla.

Ainakin melkein, "kokonainen" levy yhdessä rivissä ja "puolikas" seuraavassa puuttuu 3,5 cm, mutta ajattelen, että se on niin vähän, ettei se tule näkymään, varsinkin kun katon yläpuolelle tulee verhokisko ja verhot seinästä seinään niiden ikkunoiden yli, jotka ovat sillä puolella huonetta (Se on myös syy siihen, miksi aloitan leikatulla levyllä oikeassa yläkulmassa enkä kokonaisella).

Miten te tekisitte? Kiitollinen kaikista ajatuksista ja ideoista!

Minulla on sellaiset katot ja tein kierroksen nähdäkseni miten olemme tehneet. Ne olivat kaikki symmetrisesti ja lyhimmät palat olivat 45 cm. Lamppuliittimet eivät ole symmetrisiä, ne ovat siellä missä niitä tarvitaan. Ehkä sillä ei ole hirveän suurta merkitystä kumman vaihtoehdon valitset, sillä en ole koskaan miettinyt miten levyt katossa ovat asennettu. Vaihtoehtossa kaksi tulee mielestäni vähemmän hukkaa, joten olisin luultavasti valinnut sen.
onnea matkaan

nillaJ sanoi:
Minulla on samanlainen katto ja kävin katsomassa, kuinka olemme tehneet. Kaikki olivat kiinnitetty symmetrisesti ja lyhimmät palat olivat 45 cm. Lamppuaukot eivät ole symmetrisesti, ne ovat siellä missä niitä tarvitaan. Ehkä sillä ei ole suurta merkitystä, minkä vaihtoehdon valitset, koska en ole itse asiassa koskaan ajatellut kuinka levyt katossa ovat. Vaihtoehto kaksi tuottaa vähemmän hukkaa luullakseni, joten olisin todennäköisesti valinnut sen. Onnea
Alright, suuret kiitokset, että otit aikaa tähän!

Olet varmaan oikeassa, että sillä ei ehkä ole suurta merkitystä niin kauan kuin saumat ovat koko levyjen keskellä, tuskinpa sitä makaa selällään lattialla ja tutkii kattoa tarkkaan... :)

Varmaan valitsen vaihtoehdon kaksi, jolloin vältän niin lyhyet palat seiniä vasten ja on vähemmän hukkaa.

Ei ole järkevää olla niin tarkka. Sitä ei ajatella lainkaan.

On tärkeämpää laskea hieman, jotta ei jää muutaman cm aukko seinää vasten.
Muista myös, että seinät eivät ehkä ole täysin 90° toisiinsa nähden. Jos aloitat kokonaisella levyllä kulmasta, voi toiselle puolelle jäädä rakoa, jota kattolista ei edes peitä.

Vaihtoehdoistasi toinen tuntuu minusta intuitiivisesti paremmalta, luonnollisemmalta. Mutta kun se sopii niin melkein puolikkaalla levylla en olisi katkaissut enempää kuin toiselta puolelta. Eli aloitetaan kokonaisella levyllä toisesta reunasta, katkaistaan viimeinen rivissä. Sitten aloitetaan kokonaisella levyllä toisesta reunasta ja katkaistaan vain viimeinen.

Tietysti, olen mitannut ja laskenut noin 4000 kertaa, taitaa olla aika viedä etäisyysmittari Leicalle huoltoon tämän jälkeen... :)

Se ei ehkä näy piirroksessa, mutta huoneen pitkän sivun levyjen pituutta on myös lyhennetty, ne ovat 51 cm leveitä molemmilla puolilla, joten sieltä voi ottaa pois, jos seinät eivät ole täysin suoria, ja sitä ne eivät olekaan. Olen mitannut jopa melkein 2 cm eron, jonka saan joko korjata viimeisellä levyllä tai vain peittää kattolistalla (holkikaukalo 43 mm, joten se riittää noin 3 cm).

Mutta te olette luultavasti oikeassa siinä, että on vain typerää aloittaa levyllä, joka on lyhennetty pituudesta sen sijaan, että käyttäisi kokonaista vain saadakseen nuo 3,5 senttimetriä sille puolelle huonetta, missä uskon sen näkyvän vähiten... sitä ei varmaan tule näkymään kuitenkaan.

Sitten se oli valmis (muutama viikko sitten itse asiassa :)) ja siitä tuli mahtava tälläkin kertaa!

Stressasin loppuun asti, mutta valitsin vaihtoehdon kaksi ja aloitin koko levyllä alavasemmasta kulmasta.

Näin jälkikäteen voin todeta, että sillä ei ollut merkitystä, te olitte täysin oikeassa siinä, että noita turhauttavia senttejä ei huomaa lainkaan, niitä on itse asiassa vaikea nähdä edes arvioidessaan.

Ei myöskään se, että lampun paikka ei osunut keskelle levyä, häiritse lainkaan.

Mikä oli hieman häiritsevämpää, on se, että jouduin hylkäämään melkein 1/4 levyistä, koska ne eivät olleet täysin kunnossa maalattuja, ne näyttivät paikoittain enemmän telalla tai suihkuttamalla maalatuilta kuin pensselillä. Aiemmin tekemissäni huoneissa näin ei ole ollut lainkaan, vaan siellä kaikki levyt ovat olleet täydellisiä...:confused:

• Tykkään
Räknenisse
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.