Olen viiden viikon ajan ollut 30-luvun talon omistaja. Olen täysin noviisi ja muuttanut uuteen kaupunkiin, enkä tunne kovin monta, joilta kysyä neuvoa.
Ruokakellari oli sisustettu rakennusmuovilla suoraan sisäseinää vasten, sen jälkeen eristys, puiset palkit, eristys ja vanha puupaneeli. Olisin voinut maalata puupaneelin uudelleen ja sulkea silmäni mahdollisilta ongelmilta, mutta päätin purkaa kaiken sen sijaan. Tältä se näytti, kun olin purkanut kaiken.
Toisella puolella puiset palkit olivat lahoja, muuten näytti melko hyvältä. Olen poistanut kaiken irtonaisen rappauksen. Nyt minulla on teille kaksi kysymystä: Voitteko nähdä, mikä materiaali on rappauksen takana, jota kutsun betoniksi?
Haluaisin saada valkoiset seinät, joko silikaatti- tai kalkkimaali. Voinko maalata tämän suoraan päälle ilman rappausta? Onko rappauksella jokin muu arvo kuin ulkonäkö? Syynä siihen, etten halua rapata, on se, etten usko voivani tehdä hyvää työtä itse ja uskon, että muuraripalvelut voivat olla kalliita.
Voit tietysti rappa tämän itse. Katso muutama Youtube-video etukäteen, jos olet epävarma. Ruokakellarin rappaaminen on nimittäin täydellinen tee-se-itse-projekti.
Kuvissa se ei näytä kovin suurelta? Ammattilaisen palkkaaminen tähän ei varmaan maksa montaakaan tuhatta. Nimittäin se on työ, joka ei vie paljon aikaa.
Toki betonia voi maalata suoraan, mutta siitä ei tule yhtä siistiä (minun mielestäni).
Näyttää olevan kevytbetonia, olen samaa mieltä. Olen nyt rapsuttanut pois suurimman osan rappauksesta. Noin 1/3 irtosi kevyellä kosketuksella, 1/3 melko helposti ja 1/3 istuu melko tiukasti.
Seinän pinta-ala on noin 16m2. Haluaisin nähdä esimerkkejä siitä, miltä maalattu kevytbetoni näyttää ilman rappausta. Minun on vaikea löytää sitä googlaamalla. Pidän muutenkin ääriviivoista, joita voi nähdä esim. tunneleissa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.