8 461 lukukertaa ·
6 vastausta
8k lukukertaa
6 vastausta
Kunnostaa porrasaskelmat
Olen lukenut vanhoja viestejä portaiden/askelmien kunnostuksesta ja saanut muutamia vinkkejä. Asumme rivitalossa ja meillä on avoin mäntyportaat vuodelta -76, joka pitäisi maalata valkoiseksi. Sininen neulahuopamatto pitää poistaa - kysymys on, mitä sen tilalle vaihtaisi?
Ongelma meille on, miten välttää "tilkkutäkki" puumateriaaleista. Yläkerrassa edellinen omistaja laittoi koivulattian. Alakerrassa on kaksi erilaista puulajia, jotka kohtaavat lähellä portaiden alkua: 35 vuotta vanha tumma mattaöljytty hiottu tammi ja hieman 90-luvun vaaleampi tammiparketti.
Emme halua käyttää omaisuutta, koska etsimme oikeastaan isompaa taloa.
Muutamia vaihtoehtoja, jotka menevät pois:
- linoleummatto (liukas?)
- laminaatti (liukas?)
- uusi neulahuopamatto (koska poistamme nyt olemassa olevan maton, olisi mukavaa saada jotain uutta materiaalia).
- valkoiset portaat (roskat näkyvät)
- Valmiit tammiporrasaskelmat Lundbergilta - tyylikkäät mutta kalliit - 500 kr/askelma
Mitä jää jäljelle: parketti tai ostaa jokin puutavara, jonka voisi maalata?
Maalaaminen voisi olla hyvä idea, koska silloin voi sekoittaa öljymaalin, joka harmonisoi kaikkien näiden lattioiden kanssa? Parketti, jos löytyy jotain, joka sopii tilkkutäkkiin.
Pitkä selostus mutta kysymykseni ovat:
- onko kilpailijaa Lundbergin kalliille valmiille ratkaisuille?
- Mikä puumateriaali ja öljymaalin tyyppi ovat tarpeeksi kestäviä portaisiin? Onko jollain kuvia jaettavana?
/Everyday woman, joka on melko kädetön
Ongelma meille on, miten välttää "tilkkutäkki" puumateriaaleista. Yläkerrassa edellinen omistaja laittoi koivulattian. Alakerrassa on kaksi erilaista puulajia, jotka kohtaavat lähellä portaiden alkua: 35 vuotta vanha tumma mattaöljytty hiottu tammi ja hieman 90-luvun vaaleampi tammiparketti.
Emme halua käyttää omaisuutta, koska etsimme oikeastaan isompaa taloa.
Muutamia vaihtoehtoja, jotka menevät pois:
- linoleummatto (liukas?)
- laminaatti (liukas?)
- uusi neulahuopamatto (koska poistamme nyt olemassa olevan maton, olisi mukavaa saada jotain uutta materiaalia).
- valkoiset portaat (roskat näkyvät)
- Valmiit tammiporrasaskelmat Lundbergilta - tyylikkäät mutta kalliit - 500 kr/askelma
Mitä jää jäljelle: parketti tai ostaa jokin puutavara, jonka voisi maalata?
Maalaaminen voisi olla hyvä idea, koska silloin voi sekoittaa öljymaalin, joka harmonisoi kaikkien näiden lattioiden kanssa? Parketti, jos löytyy jotain, joka sopii tilkkutäkkiin.
Pitkä selostus mutta kysymykseni ovat:
- onko kilpailijaa Lundbergin kalliille valmiille ratkaisuille?
- Mikä puumateriaali ja öljymaalin tyyppi ovat tarpeeksi kestäviä portaisiin? Onko jollain kuvia jaettavana?
/Everyday woman, joka on melko kädetön
www.stepkit.com mutta en tiedä kuinka hinnat oikeastaan menevät, sain hyvän hinnan pienestä hukasta kun ostin sieltä.
Kaveri onnistui asentamaan Rusta-klickgolvin sinne missä matto oli ollut, ehkä vaihtoehto?
Kaveri onnistui asentamaan Rusta-klickgolvin sinne missä matto oli ollut, ehkä vaihtoehto?
Olin varmaan panostanut parkettiin - laminaattilattia portaissa on sekä kylmä että repeää helposti reunasta - olen itse nähnyt sen naapurissa, jota autoin myöhemmin korjaamaan työtä parketin kanssa. Etsimme paria erikoista pakettia, jotka myytiin ilmoituksen kautta blocketissa ja saimme siten halvalla materiaalia. Ostimme sitten edullisen käsijyrsimen Harald Nyborgilta ja sopivat jyrsinterät ja aloitimme - käsijyrsimen ansiosta lopputulos oli erinomainen ja portaiden asennus sujui nopeasti. Mitä tulee puulajeihin, tammi on sekä kestävä että melko hienon näköinen yhdistettynä muihin puulajeihin. Sitten se on mielipidekysymys, haluaako lakatun vai öljytyn parketin.
Kun etsit uutta asuntoa, mielestäni kannattaa:
1. jättää se ennalleen ja antaa seuraavan omistajan tehdä mitä haluaa.
2. poistaa matto, hioa ja öljytä; jos eri puulajit tekevät siitä sekavan, maalaisin valkoiseksi.
Kun aiotte myydä, mielestäni teidän pitäisi ajatella neutraalisti eikä niin, miten itse haluaisitte sen olevan.
1. jättää se ennalleen ja antaa seuraavan omistajan tehdä mitä haluaa.
2. poistaa matto, hioa ja öljytä; jos eri puulajit tekevät siitä sekavan, maalaisin valkoiseksi.
Kun aiotte myydä, mielestäni teidän pitäisi ajatella neutraalisti eikä niin, miten itse haluaisitte sen olevan.
Klikkaa tästä vastataksesi