Mistä voi ostaa kumitiivisteen, joka asetetaan savupiipun yläosaan, jotta vesi ei valuisi putkea pitkin? Putki on noin 165 mm leveä. Vanha tiivisteeni murenee hajalle. Onko olemassa verkkokauppaa tai muuten lähellä Trollhättania.

Jocke

• Vanha, musta gummitiiviste, joka on asetettu puiselle pöydälle, käytettäväksi savupiipun päälle veden estämiseksi.
  • Kuvassa on ruostunut savupiipun putki ja kulunut tiiviste, joka tarvitsee korvaavan tiivisteen, jotta vesi ei valuisi putken sisällä.
S
jos tiedät piipun merkin niin ehkä heillä on.

steelis sanoi:
jos tiedät savupiipun merkin, niin ehkä niitä on.
Ei aavistustakaan. En löydä mitään paperieni joukosta.

Jocke

Vihjeeni on, että sen sijaan että etsisit sellaisen suojuksen, osta tuubi tiivistekorviketta, jota löytyy kaikista hyvin varustelluista rautakaupoista.
Tällainen esimerkiksi. http://loctite.fast.de/se/jpg/5661.jpg
Tärkeintä on, että se kestää lämpöä! Sen hieno puoli on, että se on joustava, joten se voi mukautua putken laajenemiseen.
Laita runsaasti ja muotoile se siistiksi sormella.

kalleboston sanoi:
Vinkkini on, että sen sijaan, että yrittäisit löytää sellaisen hatun, osta putki tiivisteen korviketta, jota on saatavilla kaikissa hyvin varustelluissa rautakaupoissa.
Tyyppi tällainen. [linkki]
Tärkeintä on, että se kestää lämpöä! Sen hienous on siinä, että se on joustava, joten se voi ottaa putken laajenemisen.
Levitä runsaasti ja muotoile se siistiksi sormella.
Se voisi olla jotain. Minun on tarkistettava tämä.

Jocke

Oranssi motorsilicone kestää muuten korkeita lämpötiloja, mutta on varmaan parempi yrittää löytää oikean kokoisen kumihuppu. Tarkista savupiippujen toimittajilta, onko heillä jotain suunnilleen oikean kokoista. Premodul, jota meillä on, on 150 mm ja se saattaa venyä toimimaan 165 mm? Muuten on varmasti muita valmistajia, joilla on oikea koko. Schiedel ehkä?

Olen lähettänyt vähän sähköposteja sinne tänne mutta en saa mitään vastauksia. :(

Jocke

Nostetaan lankaa kymmenen vuoden jälkeen!

Minulla on sama ongelma löytää gummistosar / manschetter savukaasuputkille.

Löysitkö hyvän ratkaisun?

/Jesper Göteborgissa

J Joukko sanoi:
Mistä voi ostaa kumitiivisteen savupiipun yläosaan, jotta vesi ei valuisi pitkin putkea? Putki on noin 165 mm leveä. Vanhanaikainen tiivisteeni murenee. Onko verkkokauppaa tai jossain lähellä Trollhättania?

Jocke
Elda-kaupoissa on kumikartiot, itse olen ostanut 150 mm:n conturaan savupiipun putkeen.
Vanhemmat conturan savupiipun putket ovat 168 mm, niille on olemassa kumikartio letkunkiristimellä. Sen täytyy sopia täydellisesti sinulle.
Ostin omani Elda-kaupasta Karlstadissa. 145 kr, mielestäni halpaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.