kimf
Onko kukaan testannut näitä?
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/självhäftande-hörnskydd-l-2500mm

Vaikuttavat käteviltä, aion kipsata tänään. Ja se on yhteensä 6 ulkokulmaa, muun muassa joissakin pylväissä ja seinäpaloissa.

Pitäisikö tehdä kaikkensa saadakseen vinon reunan kipsissä ulkokulmia vasten?
Vai voiko huijata sinne veitsellä aika siististi?
Minulla on nimittäin paikkoja, joissa on 30-60 cm kahden ulkokulman välillä, ja tuntuu turhalta laittaa kaksi levyä näihin saadakseen vinon reunan kulmia vasten. Mutta onkohan se ainoa vaihtoehto?

• Tykkään
mats6 larsson
  • Laddar…
Olen käyttänyt niitä metallisia ja en aina asettanut julkisivun kipsireunaa kulmaan samankaltaisista syistä kuin sinä. Kuitenkin oli helppoa tasoittaa korkeusero. En ole mitannut kuinka suoraksi kulma tuli, mutta se näyttää täydelliseltä joka tapauksessa. Tekisin niin kuin on helpointa. Poikkeuksena on ehkä, jos täytyy asentaa täysin suora hyllylevy tai jotain, joka suoraan paljastaa epätasaisen alustan.

• Tykkään
GuranBHF ja 1 muu
  • Laddar…
Olen käyttänyt niitä, ihania verrattuna metallikulmiin. Toimii hyvin vaikka ei ole viistetty.

• Tykkään
kimf
  • Laddar…
Fantastinen, liima voi olla vähän huonoa, olen hieman auttanut tapettiliimalla niin se pysyy kuin kallio.

• Tykkään
kimf
  • Laddar…
On olemassa samantapaisia, mutta paremmin toimivia kaksipuolisia teippejä, jotka ovat helpompia käyttää.

• Tykkään
kimf ja 1 muu
  • Laddar…
Olen myös käyttänyt niitä itsekiinnittyviä teipin kanssa. Ostettu Beijeriltä, mutta ne näyttävät epäilyttävän samanlaisilta kuin ne, joita on byggmaxissa. Todella käteviä käyttää. Rakennusliikkeen myyjä sanoi, että niitä myydään nykyään eniten.

Sitten sinulla EI pitäisi olla julkisivun reunaa ulkokulmaan!
Hyvin leikattu tai mieluiten sahaa "toinen" levy paikan päällä!

• Tykkään
kimf
  • Laddar…
Käytimme niitä kaksipuoleisella teipillä, ostettu coloramasta. En minä tehnyt sitä vaan eräs tuttu, joka on maalari. Hän kiinnitti ne, tasoitti kipsilaastilla ja sitten tasoitti jollakin kevyellä käsitasoitteella jälkikäteen, tosin hän "levitasoitti" aika kauas seinille. Sitten sain vinkin hioa kulmat niin, että muovikulma näkyy, muuten kulmat tulevat todella teräviksi. Ei näy maalauksen jälkeen.

• Tykkään
kimf
  • Laddar…
kimf
P Patrik Lidstedt sanoi:
Sen ska du INTE ha fasad kant mot ytterhörn!
Bra skuret eller allra helst såga den "andra" skivan på plats!
Okei, tämä tuli kuitenkin myöhässä nyt. Olen asentanut kaksi fasad kanttiin tänään. Kaksi jää vielä tehtäväksi huomenna. Teen toisin päin siellä. Nämä ovat vain 90x220mm reglarit palkille, joka tullaan gyprokisoimaan. Muuten ei olisi voinut tehdä.

Sitten luulen, että teen myös uuden levyn huomenna. En sahannut "andra" jälkeenpäin, vaan jouduin seisomaan ja korjaamaan sitä gyprokeloittimella jälkeenpäin. Tulee vain huono. Vasta kun tein oviaukon (silloin kun tein niin). Ymmärsin miten kätevää se oli.

Gyprokisoitan tänään ensimmäistä kertaa. Joten huomaan, että on vähän opittavaa

kimf
Kiitos kaikista vastauksista!

En muuten koskaan ostanut niitä kulmia, joita linkkasin, aika typerää. Niitä ei löytynyt rakennuspihalta, mistä otin kaiken muun. Olin tyhmä ja otin joitain listoja, jotka ruuvataan paikoilleen, koska ne olivat vieressä. Puhuin sitten erään kaverin kanssa, joka oli asentanut sellaisia ja sanoi, että ne olivat huonoja. Parempi käyttää sellaisia, jotka liimataan/teipataan kiinni, koska ruuvin kannat voivat tulla esiin myöhemmin, jos on huono tuuri (niin oli käynyt hänelle). Vaihdan ne sitten huomenna.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.