3 799 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Kuivumisaika?
Suunnittelen hirsitalon rakentamista ja minun täytyy pian aloittaa joidenkin aikaa vievien työvaiheiden valmistelu. Nykyisessä talossani löysin ihanan puulattian (kolmen muovimattokerroksen alta!!), johon olen todella ihastunut. Laudat kapenevat pituussuunnassa ja ovat noin 4 cm paksuja. Ajattelin tehdä samanlaisen lattian uuteen taloon solosåg:illa, mutta riittääkö, että se on katon alla ja kuivuu 1(?) vuoden ajan, vai pitäisikö minun ottaa yhteyttä sahaan saadakseni sen kunnolla kuivattua?
Kiitos etukäteen
P-O
Kiitos etukäteen
P-O
Joo, luulen että se riittää, mutta talvella on kuitenkin parasta aloittaa kuivaus luonnollisesti, jos muistan oikein..
MUTTA sitten sinun täytyy käyttää koloja ja yhdistää lattia vähitellen. Luulen, että opettajani koulussa laittoi melko tuoreen lattian mökkiin, ja vuoden aikana olimme yhdistäneet sen 20 cm, jos muistan oikein...
Mutta en ole kovin perehtynyt aiheeseen...
MUTTA sitten sinun täytyy käyttää koloja ja yhdistää lattia vähitellen. Luulen, että opettajani koulussa laittoi melko tuoreen lattian mökkiin, ja vuoden aikana olimme yhdistäneet sen 20 cm, jos muistan oikein...
Mutta en ole kovin perehtynyt aiheeseen...
Jos sahaat mäntylautoja, on vaikea välttää niiden sinistymistä, kun kuivaat itse.........olen huomannut, saha enemmän kuusta 
Olen itse sahannut sellaista lattiaa talon yläkertaan (jopa 35 cm, sirkkelöity
), nyt se makaa löysästi mutta suunnitelmana on ruuvata se kiinni ja antaa kuivua, sitten noin vuoden kuluttua normaalissa lämmössä irrotan sen, kiilaan yhteen ja naulaan sen klipsinaulalla.
Olen itse sahannut sellaista lattiaa talon yläkertaan (jopa 35 cm, sirkkelöity
Jos sinulla oli ongelmia sinistymisen kanssa, se tapahtui kesäkuun lopulla, heinäkuussa ja sen jälkeen, vai mitä?Haagbard sanoi:Jos sahaat männyn lankkuja, on vaikea välttää niiden muuttumista siniseksi kuivattaessa itse..........olen huomannut, on parempi sahata kuusta
Olen itse sahannut sellaisen lattian taloni yläkertaan (jopa 35 cm, kehäterällä sahattu), nyt se makaa irrallaan, mutta aikomuksena on ruuvata se kiinni ja antaa kuivua, sitten noin vuoden aikana normaalissa lämmössä irrotan sen, kiilaan ja naulaan sen klipsinauloilla.
Klikkaa tästä vastataksesi