11 583 lukukertaa ·
6 vastausta
12k lukukertaa
6 vastausta
kuivata eriste
Hei,
minulla on useita paaleja seinä- ja kattorakenteiden eristystä, jotka valitettavasti ovat olleet ulkona pressun alla, joka on puhallettu pois ja kastunut. Joistakin paketeista vesi valuu, kun niitä nostaa, ja toiset ovat vain hieman kosteita. Olen nyt siirtänyt ne autotalliin ja lämmittänyt tilan. Olen myös avannut ne, jotka olivat märimpiä. Kuinka kauan luulette, että kestää ennen kuin ne kelpaavat asennettaviksi seinään/kattoon?
minulla on useita paaleja seinä- ja kattorakenteiden eristystä, jotka valitettavasti ovat olleet ulkona pressun alla, joka on puhallettu pois ja kastunut. Joistakin paketeista vesi valuu, kun niitä nostaa, ja toiset ovat vain hieman kosteita. Olen nyt siirtänyt ne autotalliin ja lämmittänyt tilan. Olen myös avannut ne, jotka olivat märimpiä. Kuinka kauan luulette, että kestää ennen kuin ne kelpaavat asennettaviksi seinään/kattoon?
aseta ne jonkinlaiselle ritilälle, jotta vesi valuu pois niistä. eristys ei sido vettä, mutta on tärkeää, että vesi voi valua vapaasti. Tunnet erittäin helposti, kun ne ovat kuivia, ja voit antaa niiden seisoa hieman pidempään lämmössä varmuuden vuoksi.
olen avannut paketit ja asettanut ne niin ilmavasti kuin mahdollista autotalliin. Sitten laittanut lämmön päälle ja odottanut. 5-6 päivän jälkeen valitettavasti ei ole tapahtunut paljon. Ilmeisesti vie reilusti aikaa ennen kuin isover-levyt kuivuvat.
Kuinka monta pakettia niitä oikein on? Minä kyllä heittäisin pois eristyksen, joka on kastunut. Jos kaikesta huolimatta jotain on alkanut kasvaa kosteuden jne. vuoksi, niin sellaista ei halua seinään.bmx sanoi:
Se käy kuivattaminen, mutta se vie paljon aikaa. Minulla oli, kuten sinulla, eristys pressun alla pidemmän aikaa ja ne kastuivat silti melko märiksi. Asetin ne pystyyn kahden laudan päälle 3 m korkeuteen autotallin katon alle ja annoin niiden ilmakuivua varmasti kaksi kuukautta ennen kuin ne olivat täysin kuivia. Lämmön kanssa se luultavasti käy nopeammin. Tiputtaminen loppui viikon jälkeen. Vesi valuu alas päätyyn. Kun alaosa on täysin kuiva, voit odottaa, että ne ovat kokonaan kuivia.
Voihan uuttakin ostaa, mutta minun tapauksessani kyseessä oli 6 paalia ja minulla oli tilaa kuivatukselle sekä runsaasti aikaa.
/CC
Voihan uuttakin ostaa, mutta minun tapauksessani kyseessä oli 6 paalia ja minulla oli tilaa kuivatukselle sekä runsaasti aikaa.
/CC
Klikkaa tästä vastataksesi