3 990 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Kuinka voin muurata umpeen reiän betoniputkessa
Minulla on betoniputki, jossa on reikä, jonka halkaisija on noin 15 cm.
Tarvitsisin muurata reiän umpeen, jotta putki ei vuoda vettä. Onnistuuko reiän peittäminen karkeabetonilla? Mietin lähinnä, miten se saadaan tarttumaan reunoihin. Mietin laittaa tyyppiä Platonmatta sisäpuolelle tueksi, täyttää reiän ja vetää se ulkopuolelta jotain suurempaa kuin reikä vasten. Mitä mieltä olette?
Tarvitsisin muurata reiän umpeen, jotta putki ei vuoda vettä. Onnistuuko reiän peittäminen karkeabetonilla? Mietin lähinnä, miten se saadaan tarttumaan reunoihin. Mietin laittaa tyyppiä Platonmatta sisäpuolelle tueksi, täyttää reiän ja vetää se ulkopuolelta jotain suurempaa kuin reikä vasten. Mitä mieltä olette?
Anteeksi. Ei kuvaa tällä hetkellä, mutta kyseessä on vanha sadevesikaivo, joka kerää veden kolmesta syöksyputkesta. Eli putki kulkee suoraan maan sisään noin 1 metrin syvyyteen jonkin pohjalevyn päällä.J jonaserik sanoi:
Vesi tulee sisään kolmesta keramiikkaputkesta. Kun vesi nousee tietylle tasolle, se virtaa eteenpäin talon toisella puolella olevaan kaivoon. Olen kuitenkin huomannut, että yksi kolmesta keramiikkaputkesta on alempana kuin itse vedenvirtaus, ja lisäksi juuri tuo keramiikkaputki on rikkoutunut hieman kaivosta, joten nyt kaikki vesi valuu ulos eikä eteenpäin "oikeaan" kaivoon.
Vähän hankala selittää. Tarvitsen siis reiän tukkimiseen. Olen yhdistänyt syöksyputken toiseen lähempänä olevaan ja nykyaikaiseen kaivoon.
Sitten käärit muovin (mielellään rakennusmuovi) tiukasti putken ympäri, ehkä 2-3 kierrosta ja joka ulottuu reiän ohi noin 10 cm molemmille puolille, sitten täytät betonilla alta ja muuraat putken ympärille noin 5 cm paksuuden ja sivuille noin 10 cm, putken pitää olla kuin kipsiside kädessä. Pyyhi mielellään ensin puhtaaksi hieman teräsharjalla. Vähän mielikuvitusta on hyvä, ei ole painetta, joten tiiviyden ei tarvitse olla 100 %.
Loistavaa. Mietin vähän aluspaperia "siteeksi", mutta rakennusmuovi taitaa olla parempi. Kuinka kauan kestää ennen kuin se on kovettunut? Ei ole iso pinta-ala ja siitä tulee varmasti, kuten sanot, noin 5 cm paksu, pitääkö minun pitää se kosteana?J jonaserik sanoi:Sitten kiedot muovia (mielellään rakennusmuovia) tiukasti putken ympäri, ehkä 2-3 kierrosta, ja se ylittää reiän noin 10 cm molemmin puolin, sitten täytät betonilla alle ja muuraat ikään kuin putken ympärille noin 5 cm paksuksi ja sivuille noin 10 cm, putken pitäisi tulla kuin kipsiside käsivarteen. . Voit mielellään harjata hieman puhtaaksi teräsharjalla ensin. Hieman mielikuvitusta on hyväksi, paineita ei ole, joten tiiviys ei tarvitse olla 100 % .
Valmista vain ja kaada alle sekä muuraa ylös ympärille, betoni ei tarvitse vettä ja se kuivuu 24 tunnissa ollakseen turvallinen ja muuttuu kivenkovaksi, jos haluat, voit laittaa pari ohutta rautaa reiän päälle muovin ja betonin väliin, hieman raudoitusta, jotta se ei painu niin paljon.
kiitos. Juuri tullut sisään huonosti valmistellusta valusta, mutta katsotaan huomisaamuna, kun on valoisampaa, miltä se näyttää. Kunhan se onnistuu oikeinJ jonaserik sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi