5 887 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
Kuinka viimeistellään kipsiseinän kulmat?
Hei
Aion rakentaa kipsiseinän, joka päättyy avoimeen tilaan, eli siinä ei tule olemaan ovea tai kaarta tai vastaavaa.
Aion rakentaa 70x45 runkotolpilla ja yksinkertaisella kipsilevyllä.
Kysymykseni on, kuinka minun pitäisi päättää seinä. Ajattelin jättää näkyviin seinän etu- ja takapuolen kipsilevyn, mutta mitä minun pitäisi laittaa seinän päähän? Haluan mieluiten käyttää metalli-kulmasuojaa, joka on tasoitettu ulkokulmaan.
Onko se vain niin, että leikkaan noin 90 mm kipsilevyn ja tasoitan?
Kiitos
Aion rakentaa kipsiseinän, joka päättyy avoimeen tilaan, eli siinä ei tule olemaan ovea tai kaarta tai vastaavaa.
Aion rakentaa 70x45 runkotolpilla ja yksinkertaisella kipsilevyllä.
Kysymykseni on, kuinka minun pitäisi päättää seinä. Ajattelin jättää näkyviin seinän etu- ja takapuolen kipsilevyn, mutta mitä minun pitäisi laittaa seinän päähän? Haluan mieluiten käyttää metalli-kulmasuojaa, joka on tasoitettu ulkokulmaan.
Onko se vain niin, että leikkaan noin 90 mm kipsilevyn ja tasoitan?
Kiitos
Ei, en halua listaa maalauksen päälle. Se saa olla metallilista, joka kitataan sisään, hionta ja sitten maalaus.
Eikö metallilista tule laajenemaan hieman? Eikö pitäisi siinä tapauksessa käyttää viistoamattomia kipsilevyjä molemmilla puolilla kulmassa, niin että metallikulma laajenee yhtä paljon molemmilla puolilla kulmaa?
Eikö metallilista tule laajenemaan hieman? Eikö pitäisi siinä tapauksessa käyttää viistoamattomia kipsilevyjä molemmilla puolilla kulmassa, niin että metallikulma laajenee yhtä paljon molemmilla puolilla kulmaa?
Metallikulmat, jotka kiinnität kipsilaastiin, ovat niitä joita yleensä käytän. Täytä kulmat kipsilaastilla ja kiinnitä muutama ruuvi, jotta kulmat pysyvät paikoillaan, ja levitä kipsilaasti niin, että se täyttää myös ulkopuolelta. Kun kipsilaasti on melkein kuivunut, voit repiä pois mahdolliset pullistumat. Lopuksi käytä keskitason käsitasoitetta kulmien taitteisiin.
Kun jokin kolahtaa kulmaan, pölynimuri, jne., ja maali kuluu pois, voit vain levittää vähän uutta maalia. Kipsilaasti tekee siitä niin kovan, ettei siihen tule pullistumia.
Kun jokin kolahtaa kulmaan, pölynimuri, jne., ja maali kuluu pois, voit vain levittää vähän uutta maalia. Kipsilaasti tekee siitä niin kovan, ettei siihen tule pullistumia.
Näitä käytän, helppo asentaa. Helppo kitata ilman, että se näkyy maalauksen jälkeen. Jos ne eivät ole kiinnittyneet kunnolla, mikä on joskus tapahtunut, olen käyttänyt märkätilojen liimaa ja kiinnittänyt hakasilla. Hakaset olen poistanut liiman kuivuttua ennen kittaamista. On toiminut loistavasti.
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/hörnskydd-självhäftande-2740mm
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/hörnskydd-självhäftande-2740mm
Klikkaa tästä vastataksesi