F
Olen ostanut vanhemman talon, jossa on autokatos ja muutama vuosi sitten rakennettu erillinen varasto. Tuntuu tukevasti rakennetulta kankaan kanssa paneelin ja rankojen välissä, mutta sisäpuoli on vielä laitettava kuntoon, kuten näkyy. Käytämme sitä vain puutarhatavaroiden säilytykseen ja aiomme laittaa sinne työtason askartelua varten, eikä meillä ole tällä hetkellä ajatusta sen lämmittämisestä. (meillä on muita tiloja pakkasenkestävään säilytykseen). Mutta ajattelen, että on yhtä hyvä eristää, jos kuitenkin aion laittaa seinälevyjä, niin se on tehty, jos joskus tulemme toisiin ajatuksiin.

Joten kysymys on, kuinka ratkaisen tämän mahdollisimman yksinkertaisesti? Riittääkö vain laittaa eristys rankojen väliin suoraan kangasta vasten, ja sitten ruuvata vanerilevyt suoraan siihen päälle? Vai täytyykö minun tehdä tuuletusrako ulkoseinän ja eristyksen välille, ja lisäksi laittaa diffuusio-muovi eristyksen ja vanerin väliin, kuten sanotaan tässä artikkelissa? https://mobil.byggahus.se/renovera/sa-isolerar-du-friggeboden-garaget

Per

Vanhan talon varasto, jossa näkyy eristämätön sisäseinärakenne, puupaneeli ja sähkökaapelit. Kuvassa myös ikkuna ja pyörä.

Utsatt vägg med träreglar och plastduk synlig, samt en stege i hörnet inuti en oavslutad förrådsbyggnad.

Viimeksi muokattu:
Se riippuu siitä, aiotko pitää sen lämmitettynä vai ei. Jos aiot pitää sen alle 10 asteessa talvella, et tarvitse muovia. Jos sen on tarkoitus olla lämmin, sinun on eristettävä ja tiivistettävä kuten "oikea" seinä.

• Tykkään
FoffeS
  • Laddar…
F
Hyvä, kiitos - sitten jätän muovin pois. Ja luoda ilmarako eristeen ja ulkopaneelin+tuulensuojan väliin tuntuu myös hieman liioitellulta mielestäni, vai pitäisikö minun todella rakentaa ilmarako rimoituksella sinne?

Toinen pohdinta - en aio tehdä mitään katolle nyt, mutta ajatus eristää seinät nyt on se, että koko tila voisi eristyä tulevaisuudessa. Kuinka korkealle minun pitäisi vetää levyt nyt helpottaakseni mahdollista jatkoa katon kanssa tulevaisuudessa? Onko sopivaa vetää ylimmän vaakasuoran tukipuun keskelle, jotta siihen on tilaa kiinnittää jotain lisää? Vai pitäisikö minun eristää ja asettaa levy ihan ylös asti ulkokattoon?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.