3 324 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Kuinka vaihtaa suurempia ikkunoita
Hei!
Olen vaihtamassa talon ikkunaa suuremmaksi.
Ajattelin tehdä vahvistusta ikkunan yläpuolelle, mutta mitä materiaalia olisi sopivaa käyttää?
Sivuille pylväiksi ajattelin käyttää 120x45, mutta en tiedä, mitä käyttää makuulla. Toimiiko kaksi tai kolme 120x45 puurimaa pystyasennossa? Tuntuu siltä, että nykyiset puurimat ovat painuneet, joten haluan tehdä jotain parempaa.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita =)
Tämä on 60-luvulta peräisin oleva älvsbyhus, yksikerroksinen, peltikatto lumivyöhykealueella 3, katon kaltevuus 14 astetta.
Olen vaihtamassa talon ikkunaa suuremmaksi.
Ajattelin tehdä vahvistusta ikkunan yläpuolelle, mutta mitä materiaalia olisi sopivaa käyttää?
Sivuille pylväiksi ajattelin käyttää 120x45, mutta en tiedä, mitä käyttää makuulla. Toimiiko kaksi tai kolme 120x45 puurimaa pystyasennossa? Tuntuu siltä, että nykyiset puurimat ovat painuneet, joten haluan tehdä jotain parempaa.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita =)
Tämä on 60-luvulta peräisin oleva älvsbyhus, yksikerroksinen, peltikatto lumivyöhykealueella 3, katon kaltevuus 14 astetta.
Siinä on sauma yläpalkissa, mutta kun niitä on 3 kpl, sauma ei haittaa. Oletko laittanut jonkin suoran laudan tai vesivaa'an, jotta näkyy, jos siinä on kuperuus. Sen pitäisi näyttää, jos näen oikein, pullistuma alaspäin keskellä.
Jos se on kantava pitkäsivu, olisin laittanut 195 tai 220 palkin koko ikkunan yli.
Täytä talon ja ikkunan mitat Svenskt Trän dimensionointiohjelmaan, niin saat ehdotuksia sopivista palkeista ja kuinka niitä tulisi tukea.
https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering
https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering
Minun täytyy kiittää kaikista kommenteistanne, nyt olen saanut ikkunan ylös vahvistuksella yläpuolella. Kuitenkin alkoi sataa lunta nyt, joten rakentaminen on tauolla hetken aikaa. Vähän viileää ilman tiivistystä, onko teillä vinkkejä, esim. rakennusvaahto tai sellainen ikkunatiivistäminen, jota voi ostaa. Tässä on kuva eilisillalta, nyt on pressu päällä. Vielä pitää asentaa muutama tukipuu ja joku sääntö alapuolelle.
Klikkaa tästä vastataksesi