Hei,

Olen remontoimassa keittiötä ja aion vaihtaa vanhat puulevyt kipsiin samalla kun irrotan seinän siirtääkseni sähkölaatikoita. Kuinka vahvaa kipsi oikeastaan on? Seinälle tulee asentaa yläkaappeja, mutta epäilen, kestääkö yksinkertainen kipsi painoa. Kaksoiskipsille ei ole tilaa, sillä uusi keittiö vie liikaa tilaa. :)

Ajattelin vahvistaa kipsilevyjen takaa vanerilevyllä, joka laitan juuri niiden kohtiin, mihin yläkaapit tulevat. Joudun leikkaamaan vanerilevyn sopimaan koolinkien väliin, koska se vie myös liikaa tilaa, jos laittaisin sen kokonaisena kipsilevyn taakse.

Hmmm, niin niin, kysymykseni yksinkertaisesti on, että pitääkö minun vahvistaa vanerilla vai onko 13 mm kipsilevy tarpeeksi vahva, että voin kiinnittää yläkaapit molly-tulpilla siihen.

(En ole aikaisemmin työskennellyt kipsin kanssa, joten minulla ei ole suoraa käsitystä sen vahvuudesta.)

Jos sinun on vahvistettava jollakin, esimerkiksi ylimääräisellä poikittaistuella, johon kaapit kiinnitetään, jos aiot kuitenkin poistaa nykyisen seinäverhouksen.

C
Juuri niin, mitä teet on, että asetat poikkipuut, niin kutsutut kortlingar..

Okei, silloin se saa olla niin, täytyy vain selvittää, mihin korkeuteen kortlingen tulee sijoittaa...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.